همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با هر اقدامی از سوی دشمنان مقابله کند.

به گزارش ایرنا،‌ علی لاریجانی که ظهر شنبه (8 تیر) برای ادای احترام به شهدای دفن شده در محوطه مجلس شورای اسلامی بر سر مزار این شهیدان حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگاران افزود: ذهن ایرانیان با این شعارها و تبلیغات منحرف نمی‌شود، ما مسائل را از هم جدا می‌کنیم و برای هر مورد، فکر مخصوص به آن داریم.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تبلیغات اخیر غربی و صهیونیستی درخصوص اقدام علیه ایران با چه هدفی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این اولین بار نیست که در معرض چنین تبلیغاتی قرارگرفته‌ایم و در ادوار مختلف این تبلیغات را شاهد بوده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد در دوره‌های گذشته تصور می‌شد زمانی که قصد دارند اقدامی سیاسی را شکل دهند متوسل به این گونه تبلیفات می‌شوند .که این بار نیز وجه غالب، همین است.

وی افزود: تصور می‌کنیم غربی‌ها در آستانه ارائه بسته پیشنهادی از این موضوع به عنوان چماق استفاده می‌کنند. رئیس مجلس با تاکید بر هوشیاری و فهم دقیق شرایط از سوی مسئولان، گفت: شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی از موضوع مذاکرات استقبال می‌کنند. اما معتقدند انجام این مذاکرات در فضای سالم باید یک اصل باشد.

لاریجانی خاطر نشان کرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آینده، بطور قطع نسبت به این مسئله دقت لازم را خواهد داشت.

رئیس مجلس همچنین در ادامه با استقبال از خاکسپاری هفت شهید گمنام در محوطه مجلس شورای اسلامی گفت: از چندی پیش در کشور این سنت رایج شد که دستگاه‌های اجرایی در مسیر کارهای خود نوعی تذکر را داشته باشند و این جزء فرهنگ اسلامی است که تذکر دادن باعث می‌شود نگاه به مسائل دقیق‌تر باشد.

لاریجانی افزود: این روش که شهدای گمنام را در جاهایی که بیش از بقیه دستگاه‌ها نیاز به تذکر دارند می‌برند، کار خوبی است و ما مدافع این فکر هستیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان و مردم هر لحظه باید مجاهدت شهدا را به خاطر داشته باشند، ابراز امیدواری کرد این هفت شهید گمنام در مجلس برای نمایندگان تذکر دهنده و روحیه بخش باشد

کد خبر 56345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز