گروه سیاسی: علی لاریجانی بر تعهد همه‌جانبه مجلس برای دفاع از تصمیمات مستقلانه دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات تاکید کرد.

مراسم معارفه عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور و تودیع محمد‌رضا رحیمی با حضور علی لاریجانی و محمد‌حسین ابوترابی، رئیس و نایب رئیس مجلس، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و مشاور حقوقی رئیس مجلس، محمد حسین موسی پور معاون پارلمانی وزارت کشور، جمعی از نمایندگان مجلس هشتم و مدیران کل دیوان محاسبات سراسر کشور برگزار شد.

رئیس مجلس در این مراسم با بیان اینکه بنای ما بر رفاقت و تعامل است ولی در مقابل تخلفات، بنایی بر ملاحظه‌کاری نداریم افزود: استقلال دیوان محاسبات از هر جهت باید حفظ شود. دیوان جایی است که باید انضباط مالی کشور را تائید کند و هیچ قدرتی نباید دیوان محاسبات را بهراساند.

به گزارش همشهری، وی با تاکید بر اینکه باید به همان اندازه که قانون اساسی برای دیوان محاسبات اهمیت قائل شده است، مسئولان دیوان نیز باید حرمت آن را حفظ کنند ادامه داد: این مرکز در قانون اساسی به‌عنوان مرجعی برای تنظیم مسائل مالی کشور شناخته شده و افرادی که در دیوان محاسبات هستند باید با یک عزم جدی به وظیفه خود به نیکویی عمل کنند.

لاریجانی، کارشناسی را به‌عنوان یک اصل در دیوان محاسبات مطرح کرد و ادامه داد: ملاحظات سیاسی نباید در این دیوان اصل قرار بگیرد، مصلحت سنجی کار دیوان محاسبات نیست و این دیوان باید با قانون سروکار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار دیوان محاسبات مچ گیری نیست خطاب به مسئولان جدید این نهاد گفت: دقت داشته باشید، گزارشی که به شما ارائه می‌شود یک پرونده محرمانه است و اجازه ندهید تا وقتی که رای نهایی درباره این پرونده صادر نشده با آبروی کسی بازی شود.

اجرای با متانت قانون

عبدالرضا رحمانی نیز با ابراز امیدواری بر اینکه حافظ و مجری قانون باشد گفت: تلقی ما این نیست که همه مسئولیت‌ها مقابل هم باشند، بلکه از دید ما مسئولیت‌ها مکملند  و بنابراین باید کمک کرد که سرعت حرکت حکومت برای رسیدن به هدف تسریع شود.

رئیس جدید دیوان محاسبات ادامه داد باید نگاه ما تسهیل‌کننده باشد، بنابراین برای اجرا و اطاعت از قانون لازم نیست صدا را بلند کنیم، یا به کسی توهین و اهانت شود، بلکه با متانت می‌توان قانون را اجرا کرد و به هدف رساند.

هشدار به ایتالیا

علی لاریجانی، رئیس مجلس  عصر دیروز در دیدار خداحافظی روبرتو توسکانو، سفیر ایتالیا در تهران،  ضمن انتقاد از برخی موضع‌گیری‌های دولت جدید ایتالیا نسبت به مسائل خاورمیانه، تصریح کرد: به اعتقاد ما ایتالیا که روابط تاریخی بسیار نزدیکی با ایران داشته و امروز هم حجم گسترده‌ای مبادلات اقتصادی با ما دارد، نباید به گونه‌ای موضع‌گیری کند که موجب سوءتفاهم شود.

کد خبر 57920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز