همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلید پایداری ما دربرابر بیگانگان و غربی‌ها همگرائی داخلی است

 و امروز بیش از هر زمان دیگر به همگرائی و وحدت ملی نیازمندیم.  به گرارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در مراسم گرامیداشت یاد شهیدان واقعه هفتم تیر با اشاره به ویژگی شرح صدر در شخصیت شهید بهشتی گفت: تحمل سلایق مختلف و دوری از برخوردهای حذفی با علاقه مندان انقلاب به همگرایی می‌انجامد و این همگرایی رابطه مستقیمی باحفظ منافع ملی کشور دارد.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به دلیل موقعیت ممتاز در منطقه مورد رفتارهای شیطنت آمیز برخی کشورهای بزرگ و رفتار حسادت آمیز برخی کشورهای کوچک منطقه قرار گرفته است.

لاریجانی گفت: ‌چالش‌هایی که اکنون این رفتارها در برابر انقلاب به وجود آورده اند ما را به سلوک عملی مبتنی بر سعه صدر برای ایجاد وحدت ملی نیازمند کرده است.

تدبیر ؛ یکی از راههای مقابله با بیگانگان

لاریجانی راه دیگر مقابله با بیگانگان را تدبیر دقیق و مقبول و معقول در حوزه های مختلف دانست وگفت: با تدبیرو بهره گیری ازدانش نخبگان و سرمایه تجربه گذشتگان باید برای کاهش تورم و حل مشکل کمبود سرمایه گذاری در کشور بکوشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به همان اندازه که غفلت از عدالت ،سیمای توسعه را زشت می کند غفلت از توسعه، عدالت را ذبح می کند.

لاریجانی سومین راه مقابله در برابر بیگانگان را پایداری و استقامت در راه آرمانهای انقلاب و منافع و حقوق ملت دانست و گفت : باید با روشمندی و هوشمندی از آرمانهای انقلاب حمایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به روش ستمگرانه غرب درمواجهه باموضوع هسته‌ای ایران گفت: غربیها خود در مذاکرات خصوصی اعتراف می کنند که علت اصلی مخالفت آنها با برنامه هسته ای ایران این است که ایران از توانمندی برخوردار شده است که موقعیت منطقه را تغییر داده و توازن منطقه را بر هم زده است.

لاریجانی گفت: مشکل اینها این است که خون شهیدان انقلاب ایران موجب بیداری در منطقه و سرزندگی در لبنان، عراق و افغانستان شده است و این واقعه آنان را عاجز کرده است.

وی افزود: فرمانده نظامی انگلیس امروز اعلام می کند توانایی ماندن همزمان در عراق و افغانستان را ندارد زیرا روزی آنها به اشتباه خیال کردند که هنگام ورود به این کشورها از آنها استقبال می کنند و ادعا می کردند در این کشورها برج دموکراسی خواهند ساخت.

لاریجانی گفت: فضاحت کنونی همان برج دموکراسی است که می خواستند در این کشورها بسازند.

لاریجانی گفت: پذیرایی از منافقان به خوبی نشان می دهد که غربی ها در بحث حقوق بشر چقدر صادقند.

وی افزود: خجالت نمی کشند از منافقانی که دستشان به خون ملت ایران آلوده است پذیرایی می کنند؟ این نقطه سیاهی در کارنامه آنان است.[هفتم تیر؛ شکست راهبرد منافقین]

لاریجانی با اشاره به ادعای غربی ها درباره ضرورت اعتماد سازی در موضوع هسته ای ایران گفت: غرب بداند که به دنبال فریبکاری ملت ایران نباشد زیرا قادر نخواهد بود ملت فهیم ایران را فریب دهد.

وی افزود: اگر رفتار غرب منطقی و عاقلانه باشد ملت ایران پاسخی عقلایی به این رفتار خواهد داد اما اگر بخواهند از زبان زور استفاده کنند این ملت سیلی محکمی به آنان خواهد زد.

لاریجانی گفت: اگر سولانا را برای مذاکره به ایران فرستادید باید رو راست باشید و رفتار عاقلانه ای در پیش بگیرید وگرنه سیاستهائی مانند سیاست چماق و هویج نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

شهیدبهشتی انقلاب را در افق درازمدت آن نظاره می کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن برنامه همه جانبه و درازمدت و تربیت مدیران راهبردی محور برنامه های شهید بهشتی برای اداره کشور بود.

لاریجانی افزود: او یک افق درازمدت برای انقلاب می دید و مراقب بود انقلاب در ادامه راه با خلاء تئوریک مواجه نشود.

وی این شیوه نگاه بهشتی را علت اصلی ترور او به دست دشمنان دانست و گفت: آنها می دانستند که این نحوه نگاه بهشتی انقلاب را تداوم میبخشد.

لاریجانی گفت: پیش از ترور فیزیکی شهید بهشتی گروهی از بیگانگان همراه با عده ای نا آگاه با دادن القابی چون انحصار طلب ،غیر مردمی، مرتجع و سازشکارسعی میکردند شخصیت حقیقی بهشتی راتخریب کنند تا این توپخانه رسانه ای، حذف فیزیکی او را کم هزینه کند.

وی افزود: این توطئه به جایی رسید که برخی از این حرفها از زبان کسانی بیرون می‌آمد که توقع از آنها نبود هر چند بعدها استغفار کردند.

لاریجانی گفت: دشمنان بهشتی می خواستند نظام کادر سازی او را مختل کنند تا در خلاء افراد زبده، نیروهایشان را به درون نفوذ دهند که در برخی برهه ها موفق هم شدند.

وی افزود: هنوز هم کسانی هستند که با اصل سازمان یافتگی مدنی مخالفند و معتقدند تحزب نظر تاریخی در ایران موفق نبوده است و با نظام ولایی نیز سازگار نیست.

لاریجانی گفت: این افراد باید پاسخ دهند درغیبت تشکل، چگونه می توانند برای اداره کشور برنامه ریزی کنند؟

وی احزاب اصیل را با نظام تاریخی کشور هماهنگ دانست و توجیهات و موانع مطرح شده برای نرفتن به سوی تشکل را نتیجه تنبلی و بی عرضگی دانست.

لاریجانی تشکل را راه پایداری عقلانی دموکراسی دانست و گفت: پایه دموکراسی عقلانیت است و کسانی که مایلند دموکراسی را با هیجان اداره کنند نتیجه ای حاصل نخواهند کرد.

وی همچنین ترورهای سالهای اولیه انقلاب را برشمرد و گفت: تحلیل دشمنان این بود که این افراد پیشرو، بازوان امام هستند و چون امام کارها را به آنها تفویض کرده است ترور آنان مساوی با زمین گیر کردن انقلاب است.

لاریجانی گفت: کار آنها بی تاثیر نبود و انقلاب را با خلاء مواجه کرد اما آنها غافل بودند که امام با تیزهوشی امور مهم را خود به شخصه نیز اداره میکند.

وی افزود: باید امروز مراقب با شیم جریان سازی برخی گروههای تندرو به ترور شخصیت افراد انفلابی نینجامد هر چند ضروری است اگر کسی فاسد شده است حذف شود.

لاریجانی گفت: باید مراقب باشیم که رفتار تندروهایی که همه مردان انقلاب را منحرف و خود را دردانه های نظام می دانند باعث نشود برخی سرمایه های نظام از دست مردم خارج شود.

وی با اشاره به اینکه هرکس با یک شناخت سطحی از دین نمی تواند برای اداره کشور از اسلام دستور العمل استخراج کند، افزود: باید مراقبت کنیم تا مدیرانی که در سی سال پس از انقلاب به سرمایه های نظام تبدیل شده اند حذف نشوند.

کد خبر 56167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز