مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

طلوع خورشید و آغاز یک روز نو رخدادی به ظاهر بدیهی است که برای همه ما هر روز و هر بیست و چهار ساعت یک بار اتفاق می افتد و تمام افراد در این مورد تجربه کاملا یکسان دارند، آن چه تفاوت ایجاد می کند چگونگی برخورد با یک شروع تکراری است که باعث می شود صبحگاه برای هر یک از ما معنایی داشته باشد.

برنامه صبحگاهی

بی تردید معنای شروع یک روز جدید برای کارمندی که دیر از خواب بیدار شده و در تقلای سر وقت رسیدن به سر کار است با دختر خانمی که تا چشم باز می کند به دنبال یک متن زیبا برای پیامک صبح بخیر عاشقانه به نامزدش است متفاوت است.

همه ما یک روتین مشخص برای شروع صبح خود داریم که درست یا غلط به آن عادت کرده ایم، شاید به دلیل همین روتین خاص است که برای یک نفر صبح یعنی آغاز زندگی نو و حس تازه شدن و برای یک نفر دیگر یعنی شروع یک روز پر تنش و استرس و شاید بدبیاری های پی در پی!

اگر جزو کسانی هستید که صبح ها اغلب کسل هستید و به سختی می توانید از رختخواب خود دل بکنید احتمالا روتین های صبحگاهی تان نیاز به تغییرات بزرگ دارد تا بتوانید از یک صبح عادی یک روز پر از موفقیت و اتفاقات خوب بسازید.

عادت های روزانه زیر از بهترین هایی هستند که می توانید روزتان را با آن ها شروع کنید:

۱. آب بنوشید

نوشیدن آب و آب رسانی بدن در ابتدای صبح یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای بهبود زندگی خود انجام دهید. این کار فواید زیادی دارد که مهم ترین آن ها شامل شروع سوخت و ساز بدن با نوشیدن آب ناشتا، سلامت پوست، عملکرد بهتر مغز و کمک به تسکین سر دردهای احتمالی می باشد.

در این میان گرم یا سرد بودن آب نیز اهمیت دارد و هر یک فواید خاص خودش را دارد. اگر نوشیدن آب خالی چندان جالب نیست می توانید آب گرم یا سرد را به همراه مقداری لیمو میل کنید تا خواص آن نیز افزایش یابد.

۲. پیاده روی کنید

حتما تجربه کرده اید پیاده روی یا دویدن اول صبح تا چه حد انرژی بخش است اگرچه وقتی در به این کار عادت ندارید و با این فکر از خواب بیدار می شوید که قرار است پنج کیلومتر بدوید احتمالا ترجیح می دهید تمام روز را در رختخواب بمانید.

خبر خوب این که به محض این که از منزل خارج شوید و هوای تازه را تنفس کنید پیاده روی و دویدن مسافت های طولانی نه تنها دشوار نیست بلکه جزو لذت بخش ترین کارهای دنیا محسوب می شود بنابراین بهتر است در روزهای اول فقط با هدف بیرون رفتن و هوا خوردن حتی به مدت کوتاه از رختخواب خارج شوید.

۳. بنویسید

اگر اهل نوشتن هستید چه بهتر که هر روز خود را با کمی نوشتن آغاز کنید که می تواند شروع یک داستان، تراوشات ذهنی لحظه ای، نوشتن خاطرات یا مقاله های مرتبط با کار و درس باشد.

شاید برای شما عجیب باشد اما افرادی هستند که با وجود مشغله کاری تمام وقت و تنها با نیم ساعت زودتر بیدار شدن و نوشتن توانسته اند در عرض چند ماه کتاب جدیدی منتشر کنند.

۴. برنامه ریزی کنید

یکی از بهترین روش های شروع یک روز موفقیت آمیز و پر مشغله برنامه ریزی کردن برای کارهایی است که در طول روز قصد انجام آن ها را دارید اگرچه می توانید این کار را شب قبل نیز انجام دهید، در این صورت اول صبح را به چک کردن و ویرایش احتمالی برنامه شب قبل اختصاص دهید یا در عرض چند دقیقه یک برنامه جدید بنویسید.

هنگام برنامه ریزی مواردی که برای تحقق اهداف شخصی و شغلی شما مهم تر است را در اولویت قرار داده و فراموش نکنید اوقاتی را برای استراحت در نظر بگیرید. طبیعی است نتوانید همه کارهای لیست را انجام دهید اما این اولویت بندی به شما اطمینان می دهد به مهم ترین ها وقت کافی اختصاص داده باشید.

۵. مراقبه داشته باشید

بسیاری از افراد موفق هر روز خود را با حداقل چند دقیقه مدیتیشن یا مراقبه آغاز می کنند، این کار به آرامش و هوشیاری هر چه بیشتر در طول روز کمک می کند و باعث افزایش تمرکز می شود.

دقت کنید مدیتیشن یا مراقبه به استمرار نیاز دارد و به مرور و در طولانی مدت اثرات خود را نشان می دهد، هر روز و برای مدت طولانی زمان اندکی به این کار اختصاص دهید بهتر از این است که تنها چند روز مدت زیادی صرف آن کنید.

مراقبه انواع گوناگون دارد و می تواند ساده و در حد چند دقیقه سکوت باشد یا به دعا و نیایش به درگاه خدا اختصاص داده شود.

۶. یوگا تمرین کنید

یوگا نیز مانند مراقبه به آرامش ذهنی و روحی شما کمک زیادی می کند و علاوه بر آن روی جسم شما اثر مثبت می گذارد. می توانید صبح یا هر زمان دیگری در طول روز را به این تمرین اختصاص دهید اما انجام ان در ابتدای روی باعث می شود اثراتش تا پایان روز همراه شما باشد.

این ورزش انعطاف پذیری بدن را افزایش داده، جریان خون به خصوص در دست و پا را بهبود می بخشد و به حالت بدن و ستون فقرات کمک می کند.اگر تاکنون تجربه ای در این زمینه نداشته اید بهتر است همین حالا شروع کنید.

۷. دوش آب سرد بگیرید

دوش گرفتن اول صبح یکی از کارهایی است که نه تنها زمان زیادی نمی گیرد بلکه اثر زیادی روی روحیه و انرژی دارد.

اگر عادت دارید هر صبح قبل از خارج شدن از منزل حمام کنید بهتر است چند ثانیه آخر حمام را به آب سرد اختصاص دهید. از جمله فواید دوش آب سرد می توان به افزایش هوشیاری، بهبود گردش خون، کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس، شادی بیشتر، افزایش تمرکز و حتی کالری سوزی اشاره کرد.

منبع: medium

کد خبر 563440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha