پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۱۱ اعلام کرد که برای حفظ بنای تاریخی امیراقتدار که در خیابان حافظ واقع شده شهرداری منطقه در حال مذاکره با مالک این بناست تا مشاغل مورد تأیید میراث فرهنگی در این مکان ایجاد شود.

امیر اقتدار

 
«اشکان بیات» با اشاره به اینکه هنوز تقاضایی برای صدور پروانه ساختمانی ارائه نشده است، گفت: «با این حال وقتی که حکم تخریب این عمارت مطرح شد، شهرداری ناحیه و منطقه از مالک دعوت کردند تا درباره حفظ و نگهداری این مجموعه مذاکراتی انجام شود و امیدواریم این مذاکرات به جمع‌بندی نهایی برسد.»
بیات افزود: «با توجه به رأی دیوان عدالت اداری، شهرداری منطقه موظف است برای صدور پروانه اقدام کند. ضمن اینکه در سال ۱۳۹۴ که از سازمان میراث فرهنگی استعلام شده بود، این سازمان اعلام کرد با توجه به ارزش ساختمان، تخریب و نوسازی آن مقدور نیست، اما مالک به دیوان عدالت اداری شکایت و دیوان براساس آن، رأی صادر کرده است. با توجه به اینکه مالکان از حقوق مالکانه برخوردار هستند، لذا صدور پروانه الزامی‌ است. علاوه بر این اگر آرای دیوان عدالت اداری، انجام نشود تخلف محسوب می‌شود. با این همه پیگیر هستیم تا مالک را به مذاکره دعوت کنیم و بعد از تشکیل جلسات، امیدواریم به نتایج خوبی درباره حفظ این عمارت تاریخی برسیم.»

کد خبر 563053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha