جمعه ۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه دانش: - «ببخشید این چیزی که تو صفحه دانش روزنامتون نوشتید صحت داره؟» - «قرار نیست ما مطلب خلاف واقع در روزنامه بنویسیم.»

- «یعنی الان اگر ما به مخابرات منطقه مراجعه کنیم اینترنت با سرعت بالا میدن؟»
- «می‌تونین امتحان کنید، دوستان وزارت ارتباطات که اینطور میگن.».

این اولین تماس تلفنی با سرویس دانش روزنامه همشهری در روز شنبه هفته گذشته بود؛ تماس‌هایی که به‌دنبال چاپ جوابیه وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در این روز تا انتهای هفته هم ادامه داشت.

در این جوابیه که با تیتر «اینترنت یکصد مگا‌بیت بر ثانیه تقاضا دهید؛ اگر دریافت نکردید...» به چاپ رسیده است، وزارت ارتباطات، با متهم کردن روزنامه همشهری به اظهارات خلاف واقع (اقدامی که در جوابیه اول این وزارتخانه هم به چشم می‌خورد)، ادعا کرده بود که در حال حاضر شرکت‌ها برای ارائه پهنای باند هیچ‌گونه محدودیتی ندارند و هر مشتری که تقاضای دریافت پهنای باند را داشته باشد، می‌تواند دریافت کند.

در قسمت دیگری از این جوابیه آمده بود: «اگر شاکی وجود دارد که تقاضای پهنای باند بالا را داشته و به او نداده‌اند، می‌تواند به سازمان تنظیم مقررات  یا مرکز بازرسی این وزارت رجوع کرده و شکایت خود را تسلیم کند تا رسیدگی و رفع مشکل شود.»

ظاهرا این قسمت جوابیه باعث شد تا هفته گذشته تعداد زیادی از شهروندان با سرویس دانش تماس بگیرند و مطالبی را عنوان کنند که خلاصه‌ای از این تماس‌ها تقدیم حضور می‌شود، با این امید که این بار متهم به اظهارات خلاف واقع و غیرکارشناسی نشویم.

(برخی از خوانندگانی که تماس گرفتند، نخواستند نامشان منعکس شود)
الف- ض: چند بار شکایت کنیم تا رسیدگی شود؟ از نامه‌هایی که به مراجع ذی‌ربط داده‌ایم بیش از یک سال می‌گذرد ولی هر بار با یک پاسخ روبه‌رو می‌شویم: فعلا ظرفیت نداریم.

آقای اناری: متشکریم که به مشکل ما اشاره کردید. من ساکن منطقه 4 تهران هستم و تمام مجتمع مسکونی ما تقاضای اینترنت پر‌سرعت داریم که مخابرات منطقه اعلام می‌کند پورت‌های لازم را ندارند و باید فعلا در نوبت باشیم.

خانم ن: از میرداماد تماس می‌گیرم. بیش از 2 سال است که تقاضای اینترنت پر‌سرعت داده‌ام اما دریغ از توجه.

آقای م: من مدیر‌عامل یک شرکت فنی - مهندسی هستم که در زمینه IT فعالیت می‌کنیم.

شرکت ما حوالی خیابان هویزه است و تمام تلاش‌های ما برای در اختیار داشتن اینترنت پر‌سرعت بی‌نتیجه مانده. من نمی‌دانم که مسئولان وزارتخانه چرا ادعا می‌کنند که هیچ مشکلی در این زمینه نیست و از آن مهم‌تر چرا فکر می‌کنند مردم باید این ادعا را قبول کنند. وضعیت شرکت‌ها که این باشد وای به حال کاربران خانگی.

س- ع: من از زعفرانیه تماس می‌گیرم. خطوط تلفن ما فیبر نوری است و ADSL که فناوری بر پایه زوج سیم مسی است، روی این بستر ارائه نمی‌شود. این تنها جوابی است که مسئولان به من می‌دهند اما من نمی‌دانم گناه ما چیست که نباید اینترنت پر‌سرعت داشته باشیم.

علیرضا- ج: من از بلوار اشرفی اصفهانی تماس می‌گیرم. بیشتر از یک سال است که تقاضای اینترنت پر‌سرعت دادم اما تنها جوابی که می‌گیرم این است که خط تلفن ما PCM است و چون از یک زوج سیم برای تعدادی مشترک استفاده شده امکان ارائه اینترنت پر‌سرعت وجود ندارد و فعلا هم ظرفیت لازم برای تبدیل خط تلفنمان به وضعیت عادی وجود ندارد.

کد خبر 56223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز