همشهری آنلاین: پس از مجلس نمایندگان آمریکا، اکنون سنای این کشور ۱۶۲ میلیارد دلار برای عملیات ارتش آمریکا در عراق و افغانستان تخصیص داد.

روزنامه فایننشیال تایمز آلمان گزارش داد، این تصمیم بدون ارایه چهاچوب زمانی برای خروج نیروهای جنگی آمریکا از این کشورها تصویب شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا قانونی مشابه را هفته گذشته تصویب کرد. انتظار می‌رود جورج بوش، رییس جمهور آمریکا فورا این قانون را امضا کند تا به اجرا در آید.

با این میلیاردها دلار قرار است عملیات نظامی آمریکا تا زمانی که رییس جمهور بعدی این کشور در آغاز سال آینده میلادی بر سر کار آید، از نظر مالی تامین شود.

از زمان آغاز حمله به عراق کنگره در مجموع ۶۵۰ میلیارد دلار را برای جنگ در این کشور و ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر را برای عملیات نظامی در عراق تصویب کرده است.

دموکرات‌ها بر این تاکید داشتند که ابزار هر دو این عملیات‌ها را با هم به تصویب برسانند.

آنها قصد داشتند از این امر اجتناب کنند که در رقابت‌های انتخاباتی برای جنگ نامحبوب عراق مسئول شناخته شوند. باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا خواستار خروج فوری نیروهای این کشور از عراق شده است.

کمیته دفاعی سنای آمریکا درخواست بودجه اضافی را در خصوص مسایل مهم پرسنلی بر عهده نیروهای مسلح این کشور گذاشت.

اعضای این کمیته رای دادند تا ژنرال دیوید پترائوس (David Petraeus)، فرمانده ارشد نیروهای آمریکا در عراق با ترفیع درجه به سمت فرمانده جدید نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه و خاور نزدیک منصوب شود.

ریموند اودیرنو (Raymond Odierno) معاون پترائوس قرار است جانشین او در عراق شود.

گر چه این تصمیم هنوز منتظر تایید همه اعضای سناست، اما تصویب آن قطعی به نظر می‌رسد.

دریادار ویلیام فالون (William Fallon)، فرمانده پیشین نیروهای آمریکا در خاورمیانه و خاورنزدیک به صورت غیرمنتظره در ماه مارس استعفا داد.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حکایت از آن داشت که اختلاف‌نظر فالون با دولت آمریکا درباره مواجهه با ایران عامل این استعفا بوده است.

کد خبر 56207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز