مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارائه وام 10 میلیون تومانی برای صاحبان خانه هایی فرسود اعلام شد. در همین حال کلنگ احداث فاز سوم پروژه نوسازان هم تحت عنوان مبعث واقع در منطقه 15 محله اتابک به زمین زده شد.

این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با 305 واحد مسکونی و 1282 مترمربع واحد تجاری ظرف دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود و تابلوی روزشمار آن به زودی نصب خواهد شد.

به گفته قالیباف، قرار است تا پایان سال عملیات اجرایی 17 فاز دیگر از سلسله پروژه‌های نوسازان مجموعاً با 15 هزار واحد مسکونی در مناطق جنوبی تهران آغاز شود.

به گزارش گروه شهری پروژه های 20 فاز نوسازان با هدف تأمین مسکن جایگزین و حمایت از آن دسته از شهروندانی که املاکشان در شرایط بسیار فرسوده و ناامن قرار دارد طراحی شده است و به نظر می‌رسد تا پایان سال هر ماه شاهد کلنگ زنی چند پروژه نوسازان در مناطق جنوبی تهران باشیم.

در همین باره عندلیب رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران به دنبال راه‌هایی برای جذب سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در پروژه‌های نوسازان است.

عندلیب با اشاره به طرح جهادی نوسازان در منطقه 15 واقع در مسیر امام علی(ع) حدفاصل خاوران تا اتابک و امتیازات اختصاص یافته در مهلت تعیین شده (آخر مهرماه) گفت: در اختصاص وام 10 میلیون تومانی به آن دسته شهروندانی که مایل به واگذاری املاک فرسوده خود هستند توجهی به متراژ نخواهد شد و تنها ملاک درخواست صاحب ملک است.

ضمن این که خانه‌های فرسوده 50 متر به پایین به ازای هر مترمربع که از مساحتشان کاسته شود یک درصد به قیمت خرید ملکشان اضافه می‌شود و ارزش خانه‌هایی که زیر 20 متر مساحت دارند نیز بر اساس متراژ 20 متر محاسبه خواهد شد.

وی درباره نحوه دریافت و بازپرداخت وام 10 میلیون تومانی خرید مسکن جایگزین گفت: این وام توسط تعاونی اعتبارشهر با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود و نحوه بازپرداخت آن ماهانه از 50 تا 150 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 ضمن این که متقاضیان وام چنانچه آپارتمان جدید خود را از میان واحدهای پروژه نوسازان انتخاب کنند نیازی به ارایه ضمانت نخواهند داشت.

عندلیب خبر داد: پس از حدود 10 سال تا پایان آبان ماه اسناد مالکیت بیش از 1800 واحد مسکونی و تجاری طرح نواب صادر خواهد شد. بنابراین هریک از مالکان واحدهای این طرح که با شهرداری و شبکه بانکی تصفیه حساب کرده باشند می‌توانند با مراجعه به شهرداری اسناد مالکیت خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت،  تا پایان مهرماه بانک اطلاعات املاک طرح نواب آماده بهره برداری دانشگاهیان و اساتید شهرسازی خواهد بود و این سایت تمام اطلاعات مربوط به طرح نواب، نحوه ساخت، احداث استانداردهای ساختمان، مشخصات قبلی املاک تجاری و مسکونی طرح نواب در معرض دید علاقه مندان و کارشناسان قرار می‌گیرد تا در طرح‌ها و تحقیقات شهرسازی و معماری از آن استفاده کنند.

کد خبر 5597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز