در آخرین روزهای بازسازی موزه هنرهای معاصر، شهردار منطقه ۶ در بازدید از این موزه در جریان آخرین مراحل بازسازی این سرمایه مهم فرهنگی و هنری پایتخت قرار گرفت.  

شهردار منطقه6

همشهری آنلاین : «تورج فرهادی» با تأکید بر نقش بی‌بدیل موزه‌ها در ارتقای فرهنگ جوامع اظهار کرد: «هر موزه به‌عنوان نمایشگاهی از داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هویتی و ادبی هر ملت، اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین‌المللی آن ملت و معرفی هویت آنها در عرصه‌های گوناگون دارد.»

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: «امروزه موزه‌ معنای توسعه‌یافته‌تری نسبت به تعاریف سنتی که با آن شناخته می‌شد، پیدا کرده‌ است. مفهوم موزه‌ تغییر کرده و در راستای این تغییر کارکرد بیشتری یافته است. درحقیقت موزه‌ها فقط مکانی برای نمایش چند اثر هنری و تاریخی نیستند، بلکه مجموعه‌ای چندوجهی با کارکردی چندبعدی محسوب می‌شوند.»

فرهادی پیوند مدیریت کالبد شهری و روح فرهنگی یک شهر را با اهمیت دانست و افزود: «موزه‌ها ساخته می‌شوند تا سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهند، بنابراین در قدم اول این نگاه به موزه در مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

 به گفته او، موزه‌ها مکانی برای کسب درآمد یا پرکردن اوقات فراغت نیستند، بلکه توسعه‌یافتگی و حفاظت و معرفی هویت فرهنگی یک جامعه از کارکرد اصلی موزه‌هاست. بنابراین در درجه اول جامعه و به طبع آن مدیریت شهری باید این شاخص توسعه‌یافتگی را بپذیرد و بعد برای ارتقای کارکرد آن تلاش کند.  

کد خبر 558511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha