عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در صورتی که مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل نکنند و به سفر بروند، میزان مرگ‌ومیر کرونا می‌تواند تا ۲ برابر افزایش یابد.

دکتر مسعود مردانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن اسف‌بار خواندن شرایط کرونا در کشور گفت: وضعیت پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم‌. در شرایطی که موارد بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری بسیار بالاست، تخت بیمارستانی هم در دسترس نیست.

وی با اشاره به تعطیلات پیش ‌رو و آغاز سفرها افزود: تاکنون چندین بار از مردم ملتمسانه خواهش کردیم برای کمک به کاهش بار بیماری برای کادر درمان و کاهش موارد بیماری سفر نروند. باز هم خواهش می‌کنیم در خانه بمانید تا به بهبود اوضاع کمک کنید.

وی توضیح داد: براساس پیش‌بینی‌ها در صورتی که مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل نکرده و به سفر بروند، میزان مرگ و میر می‌تواند تا ۲ برابر افزایش یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره طول دوره بیماری گفت: دوره بیماری عمدتا بین ۲ تا ۳ هفته است، اما اکنون مواردی که به بیمارستان می‌آیند در مراحل پیشرفته بیماری هستند. بنابراین دوره بیماری برای آنها طولانی‌تر می‌شود.

مردانی در خصوص نحوه درمان مبتلایان کرونا در پیک جدید بیماری توضیح داد: نحوه درمان تفاوت عمده‌ای نداشته است فقط تنوع درمان‌های در دسترس ما بیشتر شده است، اما باید بدانیم هیچ‌کدام از داروهایی که به بیماران می‌دهیم داروی اصلی درمان کرونا نیست و هنوز داروی قطعی درمان کووید۱۹ شناسایی نشده است.
 

کد خبر 557535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha