عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اوضاع کرونا در ایران اصلا خوب نیست، معتقد است که بیمارستان‌ها هنوز ظرفیت پذیرش بیماران را دارند.

مسعود مرداني

همشهری آنلاین - لاله غزالی: پیک سوم بیماری کووید-۱۹ که از شهریورماه آغاز شده است، همچنان می‌تازد و قربانی می‌گیرد. در این میان، کارشناسان و مسئولان مختلف از جمله اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا از لزوم تعیین و تشدید محدودیت‌های کرونا در کشور حرف می‌زنند. 

دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که چرا همه اعضای این ستاد از لزوم تشدید محدوودیت‌ها حرف می‌زنند اما تصمیمی در این زمینه گرفته نمی‌شود، گفت: ما در کمیته علمی ستاد کرونا در موقع ضرورت، ایجاد محدودیت‌های بیشتر را برای کنترل انتقال بیماری در جامعه پیشنهاد می‌دهیم. اینکه کمیته اجرایی ستاد کرونا چه چیزی را مصوب می‌کند، در حیطه مسئولیت ما نیست. در این زمینه ما هم مثل شما هستیم و همدردیم.

وی گفت: اوضاع اصلا خوب نیست و ممکن است از این بدتر هم بشود، از مردم خواهش می‌کنیم که پروتکل‌ها را رعایت کنند. از مسئولین هم خواهش می‌کنیم محدودیت‌ها را به حداکثر افزایش دهند. 

بیمارستان‌ها هنوز جا دارند؟

مردانی درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها احتمال برپایی بیمارستان صحرایی گفت: الان بیمارستان‌های غیرصحرایی‌مان هم نصفشان خالی هستند. شما بروید ببینید همه بیمارستان‌های خصوصی تهران بیمار کرونایی قبول می‌کنند؟! فقط ۵، ۶ بیمارستان هستند که این بیماران را پذیرش می‌کنند در حالی که تعداد زیادی از این بیمارستان‌ها داریم.

وی گفت: بیمارستان‌های دولتی هم – درست است که ظرفیتشان را بالا برده‌اند – اما هنوز ظرفیت دارند. من اعتقاد دارم – و در کمیته کشوری هم گفته‌ام – باید بیمارستان‌های کرونا از غیرکرونا کاملا جدا شوند. با این کار، هم پرسنل بیشتر حواسشان به بیماران کروناست و هم مردم می‌دانند آنجا وضعیت و کار به چه شکل است و کسی هم برای عمل‌های جراحی الکتیو به آنجا مراجعه نمی‌کند. ممکن است با بدتر شدن اوضاع این کار انجام شود. 

واکسن از هند می‌آید

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره پیوستن ایران به برنامه پیش‌خرید واکسن کرونا در سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: چندین بار گفته شده که این کار صورت گرفته و از الزامات سازمان جهانی بهداشت هم است. 

مردانی در پاسخ به این سوال که با وجود تحریم‌ها و نبود نقل و انتقال مالی چظور می‌خواهیم واکسن بخریم، گفت: تحریم‌ها اصلا در این قضیه تاثیری ندارند.

وی افزود: علاوه بر این، کشور هند که از هم‌پیمانان ایران است، قول ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را به ما داده است. این واکسن متعلق به کارخانه‌ای است که صاحب آن ایرانی است. این واکسن بسیار موثر خواهد بود چون لایسنس آکسفورد را دارد. 

کد خبر 558508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    15 1
    این اقا نفسش ازجای گرم بلند میشه جالبه میگه تحریمها اصلا تاثیری ندارند ازعجایب جهان امروزهمین جاهلیت قرن بیست ویک میباشد
  • شهلا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 0
    ستاد همدردی با کرونا: خیال ملت راحت قبرستانها هنوز پر نشده پول هم نداشتین عیب ندارد یک جا خاکتان می کنیم.