استاندار تهران گفت: همکاری مردم اثربخش‌ترین مورد در جلوگیری از تداوم شیوع خواهد بود باید با انجام تدابیر و رعایت دستورالعمل‌ها تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها را کاهش دهیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: در پی درخواست وزیر بهداشت و دستور رئیس‌جمهور رفت‌وآمدها به کلانشهرها با محدودیت‌هایی مواجه شود که از ساعت ۲۴ دیشب در دست اجراست. ان‌شاءالله مردم همراهی کنند و از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و در خانه ماندن را ترجیح دهند چراکه بررسی‌ها نشان‌ داده هر تعطیلی و سفرهای غیر ضرور ما را در پیک بیماری کوویدـ۱۹ قرار داده است.

استاندار تهران در خصوص دورکاری کارمندان توضیح داد: در این زمینه نیز تصمیم سازمان استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای در خرداد ماه اعلام شده و تکلیف شده دستگاه‌هایی که زیرساخت‌های لازم را برای انجام دورکاری دارند با اولویت برای کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و کسانی که سن بالای ۶۰ سال دارند و بانوان باردار و مادران شیرده از ظرفیت دورکاری استفاده کنند تا تراکم رفت‌وآمد کمتر شود.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌های بیشتر در استان تهران گفت: در استان محدودیت‌های اعمال‌شده تداوم پیدا می‌کند و امیدواریم با تداوم آنها و انجام تست‌های غربالگری اضافی در استان تهران بتوانیم شناسایی به موقع و قرنطینه را انجام دهیم. تشکر می‌کنیم از کسانی که استفاده از ماسک از در منزل را به صورت یک اولویت در نظر می‌گیرند چراکه همکاری مردم اثربخش‌ترین مورد در جلوگیری از تداوم شیوع خواهد بود و در صنوف و مشاغل نیز در صورت عدم رعایت با جرایم روبه‌رو می‌شوند و باید با انجام تدابیر و رعایت دستورالعمل‌ها تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها را کاهش دهیم.

محسنی بندپی در رابطه با ظرفیت بیمارستان‌های تهران یادآور شد: ما در استان تهران ۱۴ هزار تخت بیمارستانی داریم که هم‌اکنون ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی پر است این عدد، عدد بزرگی برای بستری‌ها و مبتلایان است که باید تلاش کنیم کاهش پیدا کند همچنین باید به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا توجه ویژه شود.
 

کد خبر 557581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha