سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ درباره اقداماتی که برای امنیت اجتماعی در این راستا در منطقه اجرا شده است.

شهري براي همه

توضیح می‌دهد: «این طرح از سوی دکتر جوادی یگانه، معاون اجتماعی شهرداری تهران، مطرح و منطقه ۱۰ به‌عنوان پایلوت شهر تهران انتخاب شد. در مرحله نخست طرح با همکاری معتمدان محلی، شهرداران و پژوهشگران محلی ۶۳ نقطه بی‌دفاع شهری شناسایی شد.»
به گفته «محمد سعدی باصری» در این طرح مطالعاتی مشکلاتی مانند تأمین روشنایی خیابان‌ها، هرس درختان، دیوارکشی و فنس‌کشی فضاهای بی‌دفاع شهری و پاکسازی خانه‌های متروک انجام شد.  

تأمین امنیت بانوان کنار گذر نواب 
اجرای طرح امنیت اجتماعی بانوان یکی از طرح‌های موفقی بود که در ۲ بخش کالبدی و اجتماعی در منطقه ۱۰ با موفقیت در حال اجراست. به نحوی که «زهرانژاد بهرام» از اعضای شورای ‌شهر در بازدیدی که از روند اجرای این طرح در منطقه داشت، از نحوه کار و مشارکت اهالی استقبال کرد و بر ادامه آن تأکید داشت.

به همین دلیل مرحله دوم طرح امنیت اجتماعی بانوان به تأمین امنیت بانوان ساکن در کنار گذر نواب اختصاص داده شد. باصری با بیان این مطلب در ادامه می‌افزاید: «گذر پشت نواب یکی از نقاط حساس و آسیب‌پذیر منطقه ۱۰ است. این گذر مانند زخم بزرگ و عمیقی است که به دلیل مشکلات حاشیه‌ای فراوان رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی آنکه سال‌ها اهالی با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، جرئت فراوانی می‌طلبید، اما «مجید رباطی» سرپرست شهرداری منطقه به حوزه این حوزه وارد شد.

ما هم اقدامات لازم را انجام دادیم و به معضلات این محدوده رسیدگی کردیم.» او می‌افزاید: «با اهالی مجتمع‌های چلچله‌ ۱ و ۲ و ۳ نواب که مشارکت‌پذیری خوبی دارند، ارتباط برقرار کردیم. برای ایجاد حس اعتماد و تشویق آنها به مشارکت در این طرح با آنها در زمینه زیباسازی نمای بیرونی ساختمان‌ها همکاری کردیم و امکاناتی مانند مبلمان شهری، ایزوگام باغچه‌ها، بهسازی پله‌ها و باغچه‌ها، نظافت و سطل زباله و مواردی از این دست را در اختیار آنها قرار دادیم تا فضا برای اجرای طرح و آرام‌سازی روانی شهروندان فراهم شود.»

کد خبر 557353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha