سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بحرانی بودن وضعیت ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: با این رشد فزاینده مبتلایان به کرونا به زودی با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان به کارخانه تولید کرونا تبدیل شده است، گفت: متأسفانه رنگی برای بحرانی‌تر جلوه دادن استان اصفهان نسبت به بیماری کرونا نیست و تعداد موارد فوتی رو به افزایش است.

وی افزود: با این روند که شهروندان نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک جدیت به خرج نمی‌دهند، نه تنها شیب نمودار ابتلا به کوویدـ۱۹ در استان اصفهان ثابت نخواهد شد بلکه روند افزایشی به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش دو برابری فوتی‌ها در استان اصفهان توضیح داد: چنانچه تعداد موارد حاد که وابسته به دستگاه ونتیلاتور هستند با این روند افزایشی پیشرفت کند در هفته‌های آتی با موارد بیشتر فوتی روبه‌رو خواهیم شد.

نجیمی به فرسودگی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: برای نمونه دستگاه سی‌تی‌اسکن با این حجم فزاینده که در بیمارستان‌ها به کار گرفته می‌شود علاوه بر فرسودگی کادر درمان دچار استهلاک شده است.

به گفته وی، با این روند در هفته‌های آتی با فرسودگی و بیماری کادر درمان، کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها و استهلاک تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان اصفهان مواجه خواهیم شد بنابراین از شهروندان خواستاریم که نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک پایبند باشند و چنانچه به این بیماری مبتلا شدند حداقل دو هفته را در قرنطینه به سر ببرند و از حضور در جامعه اجتناب کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند فزاینده ابتلا به کرونا در استان اصفهان گفت: روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی می‌شود که آمار واقعی دو یا سه برابر موارد شناسایی شده است.
 

کد خبر 556546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha