همشهری آنلاین: دولت‌های واشنگتن و کره جنوبی بر سر واردات گوشت گاو آمریکایی به کره جنوبی به توافق رسیدند.

به گزارش شینهوا، دو طرف همچنین توافق کردند که ایلات متحده امریکا از صادرات گوشت گاو بالای ۳۰ ماه به دلیل بیم از بروز بیماری جنون گاوی خودداری کند.

خبرگزاری کره جنوبی ، یونهاپ نیز گزارش داد:کیم یونگ هون وزیر ربازرگانی کره جنوبی و سوزان شواب نماینده تجاری آمریکا همچنین بر سر ایجاد سیستمی برای تعیین و تایید سن گاوهای صادراتی به توافق رسیدند.

این توافق به منظور رفع نگرانی مقامات کره ‌ای از بیماری جنون گاوی انجام گرفته است. گفته می‌شود خطر ابتلا به بیماری جنون گاوی در گاو‌های بالای ۳۰ ماه افزایش می‌یابد.

منابع خبری گزارش دادند که بر اساس برنامه کنترل کیفیت وزارت کشاورزی آمریکا دولت این کشور تنها اجازه صدور گوشت گاو کمتر از سی ماه سن را به کره جنوبی صادر خواهد کرد.

دولت سئول نیز از پذیرش گوشت‌های وارداتی که بر آن‌ها علامت کنترل کیفیت آمریکا درج نشده باشد خودداری خواهد کرد.

کره جنوبی و آمریکا در حالی توافق خود را بر سر صدور گوشت آمریکایی اعلام کرده‌اند که پیشتر این مسئله، اعتراضات شدیدی را در کره جنوبی در پی اورده بود. این اعتراضات حتی منجر به تقدیم استعفای دولت کره جنوبی به رییس جمهوری این کشور شده بود.[کره‌جنوبی: استعفای دولت به خاطر گوشت آمریکایی

پنجشنبه ۱۹ ژوئن نیز لی میون باک رئیس‌جمهور جنوبی به دلیل آنکه به درخواست‌هایی مردم کره جنوبی در خصوص واردات گوشت گاو امریکایی توجه نکرده بود از مردم کشورش عذر خواهی کرد.

مسئله از سرگیری صادرات گوشت گاو آمریکایی و بالا رفتن بهای سوخت در کره جنوبی به شدت از محبوبیت لی میون باک در افکار عمومی کره جنوبی کاسته است.

کد خبر 55641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز