همشهری آنلاین: مذاکرات میان دولت‌های سئول و واشنگتن بر سر گوشت صادراتی آمریکا بدون دستیابی به توافق خاتمه یافت.

به گزارش بی بی سی، دولت کره جنوبی به دلیل بیم از ابتلای گوشت گاو آمریکایی به بیماری جنون گاوی، خواستار آن شده بود که دولت آمریکا با ممنوعیت صادرات گوشت گاو‌های بالای ۳۰ ماه موافقت کند.

اما دو طرف پس از انجام مذاکرات در واشنگتن به توافقی در این مورد دست نیافتند، با این حال طرف کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که گفت و گوها بر سر صاد رات گوشت گاو آمریکایی به کره جنوبی ادامه خواهد یافت.

یکی از سخنگویان تیم مذاکره کننده آمریکایی نیز مذاکرات میان کیم یونگ هون وزیر بازرگانی کره جنوبی و سوزان شواب نماینده تجاری آمریکا را صادقانه توصیف کرد. این سخنگو افزود: برای دستیابی به راه حلی دوجانبه و قابل قبول دو طرف نیاز به زمان بیشتری برای مذاکره بر سر مسائل فنی دارند.

وزارت بازرگانی کره جنوبی نیز اعلام کرد که دو طرف برای همکاری به منظور دستیابی به توافقی مرضی طرفین موافقت کرده‌اند.

دولت‌های سئول و واشنگتن در حالی اعلام کرده‌اند که به مذاکرات خود بر سر صادرات گوشت آمریکایی ادامه خواهند داد که این مساله باعث بروز اعتراضات گسترده‌ای در کره جنوبی شده است.

این اعتراضات حتی منجر به تقدیم استعفای دولت کره جنوبی به رییس جمهوری این کشور شده است.[کره‌جنوبی: استعفای دولت به خاطر گوشت آمریکایی]

مسئله از سرگیری صادرات گوشت گاو آمریکایی و بالا رفتن بهای سوخت در کره جنوبی به شدت از محبوبیت لی میون باک در افاکر عمومی کره جنوبی کاسته است.

کد خبر 55132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز