دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به کووید-۱۹ دچار شده است، با یک داروی تجربی متشکل از آمیزه‌ای از آنتی‌بادی‌ها درمان شده است، اما این دارو چیست.

regeneron

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این دارو به نام REGN-COV2 که به صورت داخل‌وریدی تجویز می‌شود، ساخت شرکت داروسازی آمریکایی رجنرون است. البته ترامپ همچنین برای تقویت دستگاه ایمنی ویتامین دی و زینک (روی) هم دریافت کرده است. همچنین او پس از بستری شدن در بیمارستان نظامی والتر رید با داروی ضد ویروسی رمدسیویر نیز درمان می‌شود.

داروی REGN-COV2 جزء گروهی از داروهای تجربی برای درمان کووید-۱۹ است که به آن‌ها آنتی‌بادی مونوکلونال (پادتن‌های تک‌دودمانی) می‌گویند: نسخه‌های تولیدی آنتی‌بادی‌های طبیعی انسان برای مقابله با ویروس‌ها که به عنوان شیوه‌ای برای درمان بیماران در مراحل زودرس در دست بررسی هستند.

کارشناسان می‌گویند تجویز این دارو نشان می‌دهد که پزشکان آنقدر نگران حال ترامپ هستند که استفاده از یک داروی تجربی و هنوز تاییدنشده را معقول بدانند.

آنتی‌بادی‌ها یا پادتن‌ها مولکول‌های پروتئینی هستند که دستگاه ایمنی بدن تولید می‌کند تا به چسبیدن به ویروس‌های مهاجم آنها را خنثی کند. داروی شرکت رجنرون حاوی دو آنتی‌بادی است- یک آنتی‌بادی که بوسیله این شرکت در آزمایشگاه ساخته شده است و آنتی‌بادی دیگری از خون بیماران بهبودیافته از کووید-۱۹ جدا شده است. این دو آنتی‌بادی با تصال به  پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس توانایی آن را در گریز از سلول‌های دفاعی محدود می‌کنند.

یک دلیل دیگر که پزشکان ترامپ را به مصرف این نوع دارو ترغیب کرده است، بی‌خطر بودن نسبی آنها است.

رجنرون این هفته نتایج کارآزمایی را اعلام کرد که نشان می‌داد تجویز این دارو بدون ایجاد عوارض جانبی وخیم باعث بهبود علائم در بیماران بستری‌نشده کووید-۱۹ شده است.

یک شرکت دیگر بزرگ داروسازی آمریکایی، الای لیلی نیز داده‌های ابتدایی کارآزمایی یک داروی آنتی‌بادی دیگر برای کرونا را اعلام کرده و گفته است به دنبال کسب مجوز مصرف اضطراری آن از سازمان غذا و داروی آمریکا است.

ترامپ همچنین برای سوزش سردل داروی فاموتیدین را که در آمریکا اغلب با نام Pepcid شناخته شده است، مصرف می‌کنید. گرچه فاموتیدین اثر ضد ویروسی ندارد، اما پژوهشگران در حال بررسی آن به عنوان یک درمان احتمالی کرونا هستند.

تصور می‌شود زینک و ویتامین دی به تقویت دستگاه ایمنی کمک کنند. داروی دیگری که ترامپ مصرف می‌کند، ملاتونین است که به تنظیم ریتم‌های روزانه در بدن کمک می‌کند. بالاخره ترامپ روزانه آسپیرین با دوز کم مصرف می‌کند که برای برخی از بزرگسالان در معرض خطر بالاتر حمله قلبی یا سکته مغزی تجویز می‌شود.

کد خبر 554324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    9 1
    REGN-COV2 همون مایع سفید کننده هستش.