دکتر شان کانلی، پزشک مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا حال عمومی او را خوب توصیف کرد.

conely

به گزارش همشهری آنلاین دکتر کانلی در ابتدای کنفرانس خبری در مرکز پزشکی نظامی والتر رید، محل بستری ترامپ، تشکر او را از پیام‌های حمایت از سراسر جهان ابلاغ کرد.

کانلی گفت که حال ترامپ «بسیار خوب» است. به گفته او ترامپ «بسیار خوشحال است» و وضعیت و علائم او «در حال بهبود یافتن» است.

پزشک ترامپ گفت که او یک دوز درمان تجربی متشکل از آنتی‌بادی دریافت کرده است و در حال حاضر تحت درمان پنج روزه با داروی ضد ویروسی رمدسیویر است.

کانلی گفت که ترامپ در حال حاضر اکسیژن مکمل دریافت نمی‌کند و در طول ۲۴ ساعت بستری‌اش هم نیاز به اکسیژن پیدا نکرده است. او ابراز امیدواری کرد که او در آینده هم نیازی به اکسیژن پیدا نخواهد کرد.

پزشک ترامپ درباره اینکه چه زمانی ویروس کرونا با او منتقل شده است، اظهار نظری نکرد. 

کانلی گفت ترامپ «مرد است و اندکی اضافه وزن دارد» ، اما به جز این‌ها او عامل خطرساز مهمی برای بیماری شدید کووید-۱۹ ندارد. او گفت که سرعت ضربان قلب و فشار خون ترامپ در حد طبیعی است. او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود شدید نبودن بیماری، ترامپ در بیمارستان بستری شده است، گفت چون ترامپ «رئیس‌جمهور آمریکا» است.

دکتر شون ان دولی، متخصص ریه نیز در این کنفرانس خبری صحبت کرد و گفت: «ما وضعیت رئیس‌جمهور را از لحاظ بروز شواهد عوارض ناشی از بیماری کرونا یا عوارض جانبی داروهایی که برای او تجویز می‌کنیم، به دقت زیر نظر داریم. روحیه او بسیار خوب است.»

پزشکان ترامپ گفتند که ۷۲ ساعت از تشخیص عفونت کرونا در ترامپ می‌گذرد، یعنی باید تشخیص عفونت در روز چهارشنبه داده شده باشد. در حالیکه قبلا گفته شده بود، بیماری ترامپ روز پنجشنبه تشخیص داده شده است.

اظهارات این پزشکان با بیانیه‌ای که در باره حال ترامپ منتشر شده است، تضاد دارد. این بیانیه می‌گوید علائم رئیس‌جمهور در ۲۴ ساعت گذشته بسیار نگران‌کننده بودند و ۴۸ ساعت آینده دوره‌ای بحرانی از لحاظ مراقبت درمانی او شمرده می‌شود. ما هنوز بهبودی کامل فاصله داریم.»

البته درباره این بیانیه باید احتیاط به خرج دا، چرا که بر اساس اطلاعات «یک منبع آشنا با وضعیت رئیس‌جمهور» تنظیم شده است، اما به هر حال سردرگمی درباره اینکه شدت بیماری ترامپ واقعا چقدر است، ادامه دارد.

کد خبر 554316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    5 3
    این جمله "بسیار خوشحال است" نشون میده که یا اصلا مریض نبوده و یا اینکه کارش تمومه.