یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: 25 درصد عابرین کشته شده در تصادفات را کودکان پیش دبستانی و دبستانی تشکیل می‌هند.

شهرام جباری زادگان کارشناس برنامه ریزی شهری با اعلام این مطلب هم زمان با شانزدهم مهر «روز جهانی کودک» افزود: از هر چهار عابر پیاده ای که در جریان سوانح رانندگی کشته می‌شوند، یک نفر را کودکان پیش دبستانی و دبستانی شامل می‌شوند.

وی در گفت وگو با سما با تاکید بر اینکه در کشور ما به طور متوسط یک سوم کل کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی عابران پیاده هستند، گفت: این در حالی است که درکشورهای پیشرفته به طور متوسط از هر ده نفر کشته‌های تصادف رانندگی یک نفر عابر پیاده است.

وی با اشاره به سهم 50 درصدی کودکان زیر ده سال و سالمندان بالای شصت سال در کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی، اضافه کرد: ویژگی‌های مشترک فیزیکی مانند ضعف و ناتوانی جسمی، کودکان و سالمندان را به آسیب پذیرترین گروه در بین عابرین پیاده تبدیل کرده است.

این کارشناس مسائل شهری گفت: عبور چند ثانیه‌ای کودکان از عرض خیابان بدون همراهی بزرگسالان اقدامی خطرناک به شمار می‌آید، در حالی که شاهد هستیم بسیاری از کودکان با دوچرخه یا اسکیت ساعتها در طول خیابان ها و حتی بزرگراه ها حرکت می کنند.

 رعایت قانون و احترام به قوانین از سوی والدین هنگام عبور و مرور در معابر شهری از جمله استفاده از پل عابر پیاده و عبور از خط کشی عابر پیاده، بهترین آموزش برای کودکان محسوب می‌شود.

کد خبر 5538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز