دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران تک نگاشته ای را با عنوان «آماده سازی شهر برای کودکان» با محوریت «حقوق شهروندی کودکان و وظایف دیگران » منتشر کرده است.

کتاب «آماده سازی شهر برای کودکان» چاپ موسسه نشر شهر، اثر دکتر اسماعیل شیعه، با بررسی نحوه برخورد با کودکان، به نیازهای اجتماعی آنان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های اجتماعی شهرنشین اشاره می کند.

اگر تا امروز در شهرها، حل مسائل عمده گروه های مختلف اجتماعی مورد توجه قرار داشته، ولی کمتر به موضوع کودک، انتظارات و نیازهای کودکان و همچنین زمینه سازی برای رشد و تعالی اجتماعی و فرهنگی آنها پرداخته شده است و این همان چیزی است که در این کتاب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته.

اینکه کودکان از شهرها چه انتظاراتی دارند و شهرها چگونه باید به تأمین نیاز آنان بپردازد، موضوعی است که در کتاب حاضر بررسی شده و در محیط جمعی گسترده ای همچون تهران راهکارهایی در زمینه تربیت اجتماعی کودکان ارائه شده است.

موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، در تلاش است تا با انتشار کتاب های گوناگون در زمینه تبیین و دفاع از حقوق شهروندی به مسائل خاص شهروندی و گروه های اجتماعی خاص بپردازد.

این فعالیت ها در راستای توسعه هر چه بیشتر حقوق شهروندی و تأمین نیازهای اجتماعی و رفاهی شهروندان به ویژه کودکان به عنوان آینده سازان فردا صورت می گیرد.

کد خبر 1584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز