همشهری آنلاین: جزئیات مصوبه هیئت وزیران در باره افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان ، وظیفه بگیران یا مستمری بگیران منتشر شد.

متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است.

بسمه تعالی

با صلوات بر محمد و آل محمد

تصویب نامه هیئت وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 29/2/87 بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به منظور ایجاد بستر لازم برای اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و به استناد بند 24 ماده واحده قانون بودجه سال 1387 کل کشور تصویب نمود :

1.صندوق‌های بازنشستگی موظفند حقوق بازنشستگان ، وظیفه بگیران یا مستمری بگیران موضوع مواد 109  و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری خود را با ضریب پانصد (500) ریال برای سال 1386، در طی سال 1387 با احکام این قانون تطبیق دهند .

تبصره:بابت افزایش یک باره حقوق مشمولین این بند تا پایان شش ماهه اول سال 1387 ، سهام دولتی در بنگاه‌های اقتصادی مشمول بند ج سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،‌به روش خارج از بورس با قیمت توافقی و با تصویب هیات عالی واگذاری ،‌در اختیار صندوق‌های بازنشستگی ذی ربط قرار خواهد گرفت تا نسبت به اعطای این سهام به ْآنان اقدام نمایند.

2.با توجه به تبصره ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری ، صندوق‌های بازنشستگی موظفند حقوق بازنشستگی کارمندانی را که از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مدیریت خدمات کشوری بازنشسته شده یا می شوند نیز کماکان براساس حقوق و مزایایی که ملاک کشور بازنشستگی یا حق بیمه ( حسب مورد ) آنان بوده است تعیین و پرداخت کنند.

تبصره:پاداش پایان خدمت مشمولین این بند براساس آخرین حقوق و فوق العاده‌های دریافتی که ملاک کسور بازنشستگی یا حق بیمه ( حسب مورد ) است محاسبه و به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می شود .

3. وزارت امور اقتصادی و دارایی معادل پاداش پایان خدمت کارمندانی که با سنوات خدمت کامل بازنشسته شده و دستگاه اجرایی ملزم به بازنشسته نمودن آنان است سهام دولتی در بنگاه‌های اقتصادی مشمول بند ج سیاست‌های اصل 44قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به روش خارج از بورس با قیمت توافقی و با تصویب هیات عالی واگذاری را در اختیاز صندوق‌های بازنشستگی ذی ربط قرار خواهد داد تا این صندوق‌ها نسبت به پرداخت پاداش پایان خدمت استحقاقی هر یک از مشمولین به صورت نقدی اقدام نمایند . 

تبصره 1- چنانچه در اجرای ماده (16) قانون برنامه سوم توسعه تنفیذی به موجب ماده 9 قانون برنامه چهارم توسعه کارمند بابت پاداش پایان خدمت خود تمایل به دریافت سهام داشته باشد . صندوق ذی ربط موف است معادل این پاداش سهام با قیمت ده در صد کمتر به وی واگذار کند . 

تبصره 2- در صورت توافق کارمند صندقو مربوط می تواند معادل پاداش پایان خدمت وی سهام بدون تخفیف واگذار نموده و به میزان سی در صد ارزش سهام واگذار شده سهام اضافی به صورت اقساطی پنج ساله به وی بفروشد به نحوی که پرداخت اولین قسط یک سال پس از دریافت سهام صورت پذیرد .

تبصره 3- در صورتی که قیمت سهام واگذار شده به کارمند از قیمت توافقی با وزارت امور اقتصادی و دارایی کمتر شود این وزارت موظف است معادل تفاوت حاصله به صندوق سهام واگذار نماید .

4.موافقت دستگاه‌های اجرایی با در خواست بازنشستگی کارمندانی که با استفاده از تسهیلات قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت تقاضای بازنشسگتیگ دارند و همچنین سایر کارمندانی که حایز شرایط بازنشستگی می باشند ( به استثنای کارمندان مشمول بند سه این تصویب نامه ) موکول به توافق آنان در مورد دریافت پاداش پایان خدمت براساس ساز و کار‌های مندرج در تبصره‌های 1 و 2 بند 3 این تصویب نامه یا موافقت صندوق بازنشستگی ذی ربط با پرداخت نقدی این پاداش براساس بند اخیر الذکر می باشد . 

تبصره :دستگاه‌های اجرایی می توانند با استفاده از ساز و کار مقرر در این بند نسبت به باز خریدی کارمندان خود در اجرای ماده 45 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب 27/11/80) اقدام نمایند .

5.در اجرای ماده 5 و 6 آیین نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است مطالبات صندوق‌های بازنشستگی بابت حقوق بازنشستگی و نیز کسور بازنشستگی یا حق بیمه سهم کارمندو کار فرما نسبت به سنوات ارفاقی موضوع این قانون را با استفاده از ساز و کار مقر ردر ماده 16 قانون برنامه سوم توسعه تنفیذی به موجب ماده 9قانون برنامه چهارم توسعه تسویه نماید .

6.به منظور اجرای صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری و پیشگیری از وقفه در امور جاری دستگاه‌های اجرایی تا تصویب آیین نامه دستور العمل ها و مصوبات مربوط به قانون مذکور و استقرار احکام ان در دستگاه‌های اجرایی ، مقررات مورد عمل دستگاه‌ها جز در مواردی که مغایر با مفاد این تصویب نامه است کماکان اجرا خواهد شد .

7.ضریب حقوق شاغلین از ابتدای سال 87 ،به میزان چهارصد و نود 490 ریال تعیین می شود و.

تبصره 1- دستگاه‌های مشمول مقررات خاص استخدامی کماکان تابع احکام خود در رابطه با ضریب حقوق خواهند بود .

تبصره 2- بند‌های 3-4 و 5 تصویب نامه شماره 11008/ت37150هـ مورخ 28/2/1386 هیات وزیران با اصلاح رقم یک میلیون و پانصد هزار (1.500.000) ریال به یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار (1.650.000) ریال در بند 3 از ابتدای سال 87 قابل اجرا می باشند .

8.از ابتدای سال 1387 ، معادل مبالغی که در سال 86 تحت عنوان فوق العاده تعدیل به شاغلین پرداخت شده است به صورت مقطوع صرفاً‌به سر جمع فوق العاده جذب آنان افزوده شده و فوق العاده تبدیل از احکام این افراد حذف می گردد این مبلغ در محاسبه سایر فوق العاده‌ها نظیر فوق العاده ویژه و غیره و سایر اقلام پرداختی مستمر کارکنان قابل احتساب نمی باشد .

9. از ابتدای سال 1387 ، مبلغ مقطوع موضوع بند 8 این تصویب نامه در مورد مشمولین طرح طبقه بندی معلمان آموزش و پروش ،‌مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و مشمولین طرح طبقه بندی رسته بهداشتی و درمانی به میزان بیست و پنج در صد و در مورد سایر شاغلین دستگاه های اجرایی به میزان پنج درصد افزایش می یابد . حکم قسمت اخیر بند 8 این تصویب نامه در مورد مبلغ موضوع این بند نیز لازم الاجرا است .

10.حقوق بازنشستگی وظیفه تمام بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیرو‌های مسلح که تا پایان سال 1386 برقرار شده است از تاریخ 1/1/87 به میزان ده در صد افزایش می یابد .

11.در صورتی که حقوق بازنشستگی وظیفه یا مستمری افرادی که از ابتدای سال 1386 تا پایان این سال بازنشسته از کار افتاده یا فوت شد‌ه‌اند از افراد نظیر که با جداول موضوع مواد 109 و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری تطبیق یافته‌اند کمتر شود از ابتدای سال 1387 به همان میزان افزایش می یابد .

12.معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اقدامات لازم را برای تهیه و تنظیم (7-101000) جدول شماره 1-2 بودجه سال 1387 کل کشور در اختیار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور قرار می گیرد تا برای انجام مطالعات ،‌بررسی ها و سایر اقدامات مربوط استقرار قانون هزینه نماید .

13.دستگاه های اجرایی موضوع این تصویب نامه موظفند حسب مورد گزارش عملکرد خود در اجرای این تصویب نامه را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به منظور جمع بندی و ارائه به هیات وزیران ارسال نمایند .

این مصوبه در تاریخ 7/3/87 با امضای پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد .

این مصوبه در تاریخ 7/3/87 و با شماره 35095/ت39916 هـ از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون اول رئیس جمهور

پرویز داودی 

کد خبر 55291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز