جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وظایف شورای عالی عشایر به کمیسیون امور زیربنائی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت واگذار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ 11/2/1387 خود بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، با واگذاری وظایف شورای عالی عشایر به کمیسیون امور زیربنائی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت موافقت کرد.

بر این اساس، وظایف شورای عالی عشایر، شامل سیاستگذاری درباره چگونگی زندگی عشایر در مناطق مختلف کشور، تصمیم گیری در خصوص برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت ارائه شده توسط هر یک از دستگاه‌های ذیربط و تأمین اعتبار موردنیاز و ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه¬ها و ارگان‌های ذیربط برای رفع تگناهای موجود در جوامع عشایری، به کمیسیون امور زیربنائی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت واگذار می‌شود.

این کمیسیون همچنین وظیفه دارد بر چگونگی انجام وظایف، تعیین سهمیه اعتبارات و دریافت گزارش برنامه ها و عملکرد وزارتخانه ها و دستگاه‌های ذیربط در مناطق عشایری، پیگیری ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه و تضمین خرید تولیدات دامی، لبنی، زراعی و صنایع دستی عشایر، تعیین خط مشی و تصمیم گیری در مورد طرح های زیربنایی در ارتباط با مسایل امنیتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و خدماتی- عمرانی عشایر و پیشنهاد تأمین بودجه خاص به منظور  پرداخت خسارات احتمالی و کمک به عشایر در هنگام سوانح طبیعی، نظارت کند.

گفتنی است، شورای عالی عشایر در تاریخ 9/7/1365، به منظور رسیدگی به وضع عشایر، بهبود وضع زندگی آنان، احیاء فرهنگ و سنت‌های بومی و عشیره ای، جبران لطماتی که در اثر سلطه طاغوت بر عشایر ایران وارد آمده و نیز برای فعال سازی استعدادهای عشایر و حل مسئله دامداری، امنیت ییلاق و قشلاق و خدمات اجتماعی به آنان از قبیل مدرسه و بهداشت و ... تشکیل شد.

کد خبر 51289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز