سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص نظارت بر تدفین بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی مبتلا به کووید-۱۹ توضیح داد.

كرونا در ايران-دفن اموات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری‌هاست و امروز ۲۶ سپتامبر و ۵ مهرماه مصادف با روز جهانی بهداشت محیط است که این روز را به همه تلاشگران عرصه سلامت و به‌ویژه همکاران بهداشت محیط تبریک می‌گویم.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور، همکاران بهداشت محیط در اقصی نقاط کشور، دوشادوش شاغلین نظام سلامت با تلاش بی وقفه و بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت اپیدمی بیماری از خود به نمایش گذاشتند و اقدامات ارزشمند آنها طی ماه‌های گذشته کمک زیادی به کاهش فشار کاری پرسنل شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور کرده است.

لاری ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت، می‌توان به تدوین و ابلاغ ۱۱۶ پروتکل بهداشتی در زمینه اصول فاصله‌گذاری، گندزدایی محیط، استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی، تهویه هوا و... جهت مقابله با ویروس کرونا در گام اول و دوم و تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جهت هماهنگی در برنامه بهسازی محیط های شهری و روستایی، نظارت بر تدفین بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، نظارت بر آزمون‌های برگزار شده با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزادایی مراکز و اماکن عمومی و منازل بیماران کووید-۱۹ جهت پیگیری و کنترل بیماری و همچنین آموزش متصدیان اصناف برای کنترل بیماری اشاره کرد.

وی گفت: مطمئنا بهترین راه قدرشناسی از زحمات پرسنل نظام سلامت در این ایام سخت و نفسگیر همه‌گیری بیماری، تقویت و اهتمام لازم در عمل به توصیه‌های بهداشتی خواهد بود.

کد خبر 552400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha