سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد اگر تمام اقدامات لازم برای مقابله با کوویدـ۱۹ انجام نشود، مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری تا پیش از استفاده گسترده از واکسن کرونا تا ۲ میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که آمار مرگ‌ومیر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونای ۲۰۱۹ در جهان به یک میلیون نفر نزدیک می‌شود مایک رایان رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفته است این آمار در صورت عدم هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی بالاتر هم خواهد رفت.

۹ ماه بعد از آغاز همه‌گیری ویروس کرونای ۲۰۱۹، تعداد جان‌باختگان ناشی از این ویروس در جهان به سرعت به یک میلیون نفر نزدیک می‌شود.

به گفته رایان، در صورتی که برای مقابله با بیماری همه‌گیر کوویدـ۱۹ تمام اقدام‌های لازم انجام نشود، ۲ میلیون نفر جان‌باخته بر اثر ابتلا به این بیماری رقم «بسیار محتملی» است. آماری که دو برابر بیشتر از موارد فوتی فعلی بر اثر کوویدـ۱۹ خواهد بود.

رایان درعین‌حال از کشورهای اروپایی خواسته است از خود بپرسند که آیا هرچه لازم بوده برای پرهیز از تعطیلی دوباره کشورشان انجام داده‌اند یا نه؟

این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی اجرای دقیق و درست تدابیری چون آزمایش و ردیابی، قرنطینه، رعایت فاصله‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را در این کشورها زیر سوال برده است.

پیش‌تر مادرید، پایتخت اسپانیا، محدودیت‌های سختگیرانه‌ تازه‌ای را در هشت منطقه دیگر خود وضع کرد که زندگی نزدیک به یک میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در فرانسه نیز کارکنان کافه‌ها و رستوران‌ها در شهر مارسی علیه بسته شدن محل کسب‌وکار خود از روز شنبه اعتراض کرده‌اند.

همچنین در انگلیس همزمان با افزایش نرخ ابتلای روزانه، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در چند منطقه اجرایی شده است.
 

کد خبر 552306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha