رئیس سازمان غذا و داروی ایران گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهدشتی شروع شده و  افراد پرخطر و در معرض خطر و ۶۵ سال به بالا با کارت ملی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند. زنان باردار، بیماران پیوندی، افراد مسن و کودکان جزو گروه‌های پرخطر هستند که باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت و تزریق کنند.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و داروی ایران گفت: مشخصات گیرنده واکسن در سامانه «سیب» که سامانه‌ای هوشمند است، ثبت می‌شود. در این سامانه‌ ورود، توزیع و عرضه دارو مشخص و حتی دریافت‌کننده دارو مشخص است.

شانه‌ساز گفت: هرجا ما با خروج غیرقانونی دارو مواجه شویم، این سامانه به ما امکان می‌دهد که بدانیم از کجا به بیرون درز کرده است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با بیان این که توزیع واکسن آنفلوآنزا شروع شده است و افراد پرخطر که ۲.۵ میلیون نفر هستند، باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی درباره توزیع واکسن در داروخانه‌ها هم گفت: توزیع واکسن در داروخانه‌ها از هفته آینده شروع می‌شود و درضمن از هر کد ملی نمی‌شود چند بار واکسن دریافت کرد.

شانه‌ساز با بیان این که واکسن آنفلوآنزا برای هر سال تولید می‌شود و مدت انقضای آن کمتر از یک سال است، ادامه داد: چون قیمت واکسن توزیع شده در داخل خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی در خارج از کشور است و احتمال قاچاق وجود دارد، به همین دلیل سامانه‌هایی طراحی شده تا هر فرد بیش از یک بار نتواند واکسن دریافت کند.

وی افزود: برای افراد حساس که می‌خواهند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند، شاید در آینده این واکسن تهیه شود، اما بهای آن از قیمت فعلی که برای افراد پرخطر در نظر گرفته شده، بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: واکسن آنفلوآنزا هیچ ربطی به کرونا ندارد و هیچ پژوهش و مطالعه‌ای این مقوله را تأیید نمی‌کند.

کد خبر 552231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha