عضو انجمن داروسازان ایران گفت: تاکنون هیچ واکسن آنفلوآنزایی بین داروخانه‌های کشور توزیع نشده است و داروخانه‌ها به محض تحویل واکسن، بلافاصله آنها را برای توزیع بین گروه‌های هدف عرضه خواهند کرد.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا شهریاری عضو انجمن داروسازان ایران و رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ دستورالعمل مشخصی به داروخانه‌ها برای توزیع واکسن آنفلوآنزا بین گروه‌های هدف اعلام نشده است.

شهریاری افزود: برای پیشگیری از ازدحام مردم در داروخانه‌ها، روی تابلوهای اعلانات تمام داروخانه‌های استان اطلاع‌رسانی شده که داروخانه‌ها هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند. بنابراین از مردم تقاضا می‌کنیم برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه نکنند. چراکه هنوز واکسنی بین داروخانه‌ها توزیع نشده است.

او گفت: با کمال تاسف ناهماهنگی زیادی در توزیع واکسن آنفلوآنزا رخ داده است و داروخانه های کشور منتظر تحویل این واکسن هستند. طبق گفته مسئولان سازمان غذا و دارو  امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا واردات ۱۶ میلیون دوز واکسن پیش‌بینی شده بود که تا الان محقق نشده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی گذشته، اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا با سالمندان، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و بیماران سرطانی است.

اما رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی در حالی از توزیع نشدن واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها گفته که محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و داروی کشور دو روز پیش صراحتا اعلام کرد که «توزیع واکسن در داروخانه‌ها از هفته آینده شروع می‌شود و این هفته توزیع تنها بین مراکز بهداشتی انجام می‌گیرد.»

کد خبر 552886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha