آزاده مختاری: راز 16 جنایت مخوف باند جنایتکاران افغان که با کشاندن زنان خیابانی به ساختمانهای نیمه‌کاره، آنها را به قتل می‌رساندند، با اعترافات یکی از اعضای باند گشوده شد. تاکنون ارتکاب 4 قتل قطعیت یافته است.

کشف جسد در ساختمان نیمه کاره

26 مرداد ماه هنگامی‌که کارگران مقنی ضربات کلنگ را برای کندن چاه خانه‌‌ای نیمه‌کاره در منطقه فرمانیه به زمین می‌کوبیدند نمی‌توانستند باور کنند در حال گشودن راز 16 قتل مخوف اعضای یک باند تبهکاری افغانی هستند، در حالی‌که آنها در حال حفاری چاه بودند ناگهان با جسد زنی مواجه شدند که گذشت زمان و فساد جسدش تشخیص هویت او را دشوار کرده بود.

هنگامی‌که با گزارش موضوع، تحقیقات پلیس زیر نظر بازپرس حسین اصغرزاده از شعبه دوم آگاهی تهران آغاز شد با توجه به شواهد موجود در نخستین بررسی‌ها این احتمال که مقتول یک زن خیابانی باشد  قوت گرفت.  کیف دستی مقتول که در کنار جسدش قرار داشت و جستجوی اثاثیه داخل آن پلیس را به دو کارت ویزیت رساند که می‌توانست سرنخ مناسبی برای شناسایی قاتل باشد.

به این ترتیب از آنجا که تحقیقات تخصصی پزشکی بیانگر آن بود که سه ماه از زمان کشتن مقتول می‌گذرد، به دستور بازپرس پرونده سه برادر افغانی به نامهای لطیف، عزیز و طالب که نگهبان ساختمان نیمه کاره بودند به عنوان اصلی‌ترین مظنونین قتل این زن ناشناس از سوی پلیس جنایی پایتخت دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند.

در حالی‌که سه برادر افغانی منکر هر گونه ارتباطی با قتل مقتول شده و تنها به آشنایی با مقتول اعتراف کردند. کشف کتابهای درسی متعلق به‌دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان و البسه و عکس‌های زنان در خانه این سه برادر، سوء‌ظن بازپرس پرونده و پلیس جنایی را در خصوص ارتکاب این جنایت و قتلهای مشابه از سوی این سه برادر قوت بخشید.

سوم مهرماه با گذشت چندین روز از پیدا شدن مقتول پس از آن که عکس وی در اختیار مطبوعات قرار گرفت. زنی به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و در حالی‌که یک صفحه روزنامه که عکس‌ مقتول جنایت فرمانیه در آن چاپ شده بود را در دست داشت مدعی شد که قربانی این جنایت دختر 29 ساله وی به نام مریم است که قبل از عید سال 85 ناپدید شده و دیگر از او خبر نداشته است.

اظهارات این زن در حالی مورد بررسی پلیس قرار گرفت که چند روز قبل از حضور این زن در دفتر بازپرس اصغرزاده یک مرد افغانی دیگر به نام رسول که با سه برادر افغانی در ارتباط بوده و زنان خیابانی از سوی وی به آنان معرفی می‌شد از سوی کارآگاهان جنایی پایتخت بازداشت شده و در جریان بازجویی‌ها قربانی جنایت فرمانیه را یک زن خیابانی معرفی کرده بود که چند ماه قبل از کشف جسد، او را به محل جنایت برده بود.

اعتراف به16 قتل، اثبات 4 جنایت

با مشخص شدن هویت مریم تحقیقات به طور دقیق‌تر از رسول ادامه یافت تا اینکه علی‌رغم سکوت سه برادر افغانی این متهم جدید لب به اعترافی وحشتناک گشود و عنوان کرد که عزیز،‌ لطیف و طالب با همدستی فردی به نام احمد و چند مرد افغانی دیگر زنان خیابانی را به ساختمان‌های نیمه‌کاره کشانده و پس از آزار اقدام به کشتن آنان می‌کردند.

این متهم در جریان اعتراف بعدی خود مدعی شد  احمد که یک مقنی است ، تاکنون 16 زن خیابانی را کشته ولی پس از دستگیری سه‌برادر افغانی ناپدید شده است.

بازپرس حسین اصغرزاده روز گذشته با اعلام خبر اعتراف به ارتکاب 16 قتل توسط این باند جنایتکار افغانی به همشهری گفت: «بررسی روانشناسی دقیق در خصوص ادعاهای رسول آغاز شده است و دستور قضایی برای جستجوی چند منطقه که رسول به عنوان محلهای دفن اجساد بیان کرده  است آغاز شده که همگی این مناطق در شمال پایتخت قرار دارند.»

بازپرس اصغرزاده افزود: اما تا کنون ارتکاب چهار قتل از سوی این متهمان به قطعیت رسیده است ولی تحقیقات تخصصی در خصوص ارتکاب جنایات از سوی این متهمان و همدست فراری آنان که عامل اصلی جنایات محسوب می‌شود ادامه دارد.  بر پایه گزارش، به رغم انکارهای اولیه،یکی از سه برادر افغانی به نام عزیز در مراحل بازجویی پلیس به ارتکاب قتل «مریم» قربانی جنایت ساختمان نیمه کاره اعتراف کرده است.

کد خبر 5516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز