سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به قرار گرفتن مهدکودک‌ها در زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیته‌ای برای رسیدن به سازوکارهایی جهت چگونگی اداره مهدهای کودک تشکیل خواهد شد.

مهد کودک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بهزیستی جهت پیگیری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد وضعیت مهدکودک‌ها تشکیل شد. رئیس سازمان بهزیستی توضیح داد که ۷ درصد مهدکودک‌ها زیرمجموعه این سازمان است و مابقی در اختیار نهادها، سازمان‌ها و وزارت آموزش و پرورش بوده اما در نهایت نظارت کافی نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره مسائل آموزشی به وضعیت مهدکودک‌ها اشاره کرده و فرمودند: مهدکودک‌ها باید مرکز آموزش و پرورش باشند و باید نگاه‌ها به آن عوض شود چون سن آموزش هم پایین آمده است. با همین دغدغه بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش معتقدند باید مهدکودک‌ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و نه سازمان بهزیستی قرار گیرند. موضوعی که با مخالفت نهاد مهدکودک‌ها همراه بود. آنها اعتقاد داشتند بهتر است همین وضعیت ادامه یابد.

فلاحی در پایان گفت: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش و اعضایی از کمیسیون آموزش برای رسیدن به سازوکارهایی روشن درباره چگونگی اداره مهدکودک‌ها تشکیل شود با تاکید بر اینکه باید در مهدکودک‌ها بحث آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 549594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha