وزیر آموزش و پرورش از واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش خبر داد.

مهد کودک

به گزارش همشهری‌آنلاین، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس اظهار کرد: ۱۱۶ هزار مدرسه داریم و باید بگوییم نظام آموزش و پرورش، سند دارد و هیچ نیازی به سند دیگری ندارد و سند ۲۰۳۰ موضوعیت ندارد؛ اگر هر موردی را هرجایی دیدند، اعلام کنند که برخورد می کنیم. 

وی درباره دوره پیش دبستانی و مهدکودک نیز گفت: می‌گویند هزار روز اول زندگی، هزار روز طلایی است و مهدهای کودک بهترین جایگاه هستند  برای اینکه رفتار بسازند چرا که رفتارها که در این سنین ساخته می شود به راحتی تغییر نمی‌کند.

حاجی‌میرزایی گفت: در دولت بحث کردیم که در تمام مهدکودک‌ها همه فعالیت های آموزشی تحت نظر آموزش و پرورش باشد و بهزیستی موافقت کرد که به آموزش و پرورش واگذار شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول گفت: سند تحول ۹ سال پیش تصویب شد. شاید مناسبتر بود که در این ۹ سال جور دیگر اقدام می شد.  ۵ تحول شامل تحول در محتوای یادگیری، تحول در معلم، تحول در دانش‌آموز، تحول در مدرسه و تحول در نظام یادگیری باید انجام شود که در این ۵ مورد کارهای درخور انجام نشده است حتی کارهای لازم انجام شده اما کافی نبوده است و باید کاری کنیم که مردم با طعم شیرین سند تحول آشنا شوند. 

وی درباره اهدای ماسک به دانش‌آموزان در مناطق محروم گفت: مجموعه‌ای از خیرین برای تولد ماسک در مناطق محروم اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 546088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha