سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به قرار گرفتن مهدکودک‌ها در زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیته‌ای برای رسیدن به سازوکارهایی جهت چگونگی اداره مهدهای کودک تشکیل خواهد شد.

مهد کودک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بهزیستی جهت پیگیری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد وضعیت مهدکودک‌ها تشکیل شد. رئیس سازمان بهزیستی توضیح داد که ۷ درصد مهدکودک‌ها زیرمجموعه این سازمان است و مابقی در اختیار نهادها، سازمان‌ها و وزارت آموزش و پرورش بوده اما در نهایت نظارت کافی نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره مسائل آموزشی به وضعیت مهدکودک‌ها اشاره کرده و فرمودند: مهدکودک‌ها باید مرکز آموزش و پرورش باشند و باید نگاه‌ها به آن عوض شود چون سن آموزش هم پایین آمده است. با همین دغدغه بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش معتقدند باید مهدکودک‌ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و نه سازمان بهزیستی قرار گیرند. موضوعی که با مخالفت نهاد مهدکودک‌ها همراه بود. آنها اعتقاد داشتند بهتر است همین وضعیت ادامه یابد.

فلاحی در پایان گفت: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش و اعضایی از کمیسیون آموزش برای رسیدن به سازوکارهایی روشن درباره چگونگی اداره مهدکودک‌ها تشکیل شود با تاکید بر اینکه باید در مهدکودک‌ها بحث آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 549594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha