پروژه های خوب و اثرگذاری در منطقه ۲ حول محورهای برنامه سوم توسعه شهری تهران به مرحله  افتتاح رسید.

الهام فخاری-عضو شورای اسلامی شهر تهران

خوشبختانه رویکرد فرهنگی و اجتماعی تر شدن شهر از حوزه شهرسازی تا خدمات شهری با اهتمام شهردار منطقه ۲، مجموعه مدیران و کارگران شهرداری محقق شده است. چه بسا اگر شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا حاکم نبود شیرینی این دستاوردها برای مردم روشن‌تر بود و می توانست به صورت گروهی‌تر، فعالانه‌تر، اجتماعی‌تر و سریع‌تر در دسترس مردم قرار بگیرد.
 با این همه اینها می تواند یادگاری و برای مردم باقی بماند. ویروس کرونا هم مانند سایر مصائب تاریخی از این سرزمین و این جهان رخت برخواهد بست و این یادگارها و این فضاها به عنوان فرصت و میدانگاه های با هم بودن و به همدیگر احترام گذاشتن و با یکدیگر شهر را ساختن باقی می ماند برای شهر و مردمانش و کودکانش.
 یکی از ویژگی های شاخص مدیریت شهری در منطقه ۲ توجه به الگوهای شهری مانند الگوی شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمند و مناسب سازی های شهر برای افراد خاص در شهر است. اجرا و پیشبرد الگوها یک ساله و یک شبه و به سادگی محقق نمی شود و حتماً نگاه و اهتمام و اعطای بودجه کلان و جدی را می طلبد. اقدامات امروز مانند ریل گذاری در بلندمدت است و این ریل‌گذاری ها تلاش، زحمت، نگاه و همت مدیران گذشته هم بوده است. امیدوارم با وجود سلایق و رویکردهای مختلف، در کنار هم بودن را بتوانیم بهتر معنا کنیم.

  • الهام فخاری،عضو شورای اسلامی شهر تهران 
کد خبر 547612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha