فعالیت ناوگان اتوبوس‌های شهری در شهر کرج به‌صورت دوسوم، نامنظمی‌هایی در ارائه خدمت شاهد هستیم که نارضایتی شهروندان کرجی را در پی داشته است.

حمل و نقل شهری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، رسالت اصلی ناوگان حمل‌ونقل شهری بهبود عبور مرور شهری و ایجاد انگیزه برای افزایش استفاده از سیستمهای حمل‌ونقل عمومی است.

وقتی این خدمات‌رسانی به‌خوبی محقق نشود تنها هزینه‌ای اضافی است که نهایتاً از جیب خود مردم می‌رود.

شیوع بیماری کرونا و عنوان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مکان‌های اصلی انتقال این ویروس است موجب شد در مقطعی فعالیت اتوبوس‌ها تعطیل و پس‌ازآن با دوسوم ظرفیت خود فعالیت را ادامه دادند.

اما به دلیل بی‌نظمی در خدمت‌رسانی امروز بسیاری از مردم در سطح شهر کرج،  استان البرز از این نحو خدمت‌رسانی نارضایتی دارند.

برخی اتوبوس‌ها هزینه اضافه دریافت می‌کنند

یکی از شهروندان شهر کرج اظهار کرد: با بازگشایی مجدد مشاغل مختلف دستگاه‌های خدمات رسان مانند ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری نیز باید مانند گذشته خدمات ارائه کنند.

فرشته زارعی افزود: ساعت حرکت اتوبوس‌ها بسیار نامنظم است، حتی از خود رانندگان هم که ساعت حرکت را سؤال می‌کنیم ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

وی بیان کرد: عدم فعالیت ناوگان اتوبوس شهری به‌صورت نامنظم برای نمی‌تواند به سهولت در تردد مردم کمک کند، تنها هزینه‌ای را به مردم تحمیل می‌کند.

این شهروند کرجی تصریح کرد: علاوه بر حرکت نامنظم در این روزها رفتار نامناسب راننده‌ها با مسافر و گرفتن کرایه بیشتر نیز شاهد هستیم.

تاکسی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند

یکی دیگر از شهروندان کرجی اظهار کرد: بسیاری از افراد برای ترددهای ضروری خود از تاکسی‌ها استفاده می‌کنند، اگرچه رعایت نکات اولیه بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا مانند ماست و دستکش استفاده می‌کنیم اما تاکسی‌ها نیز باید رعایت کنند.

علی عبداللهی با اشاره به اینکه راننده‌های تاکسی اهمیتی به اجرای طرح فاصله‌گذاری نمی‌دهند، افزود: آن‌ها با سوار کردن چهار مسافر عملاً این طرح را زیر پا می‌گذارند.

وی بیان کرد: اگر در این خصوص اعتراض کنیم درخواست هزینه دربستی و یا دریافت پول اضافه از مسافر رادارند.

این شهروند کرجی خاطرنشان کرد: اگر دولت دم از اجرای صحیح این طرح را دارد باید زمینه را نیز برای اجرای آن فراهم کنند.

خدمات‌دهی اتوبوس‌های شهر کرج بهبود می‌یابد

مهدی حاجی قاسمی اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا حمل‌ونقل عمومی یک مدت تعطیل شد و پس‌ازآن نیز سیاست کلی این بود که در حمل‌ونقل عمومی به دلیل عدم رعایت مناسب فاصله‌گذاری اجتماعی تا جایی که ممکن است با اتومبیل‌های شخصی تردد کنند.

وی افزود: به همین دلیل از همه ظرفیت‌های اتوبوس‌رانی شهری در شهر کرج اکنون استفاده نمی‌شود که موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی کلان‌شهر کرج با عنوان اینکه به‌مرور هرچه شرایط بهتر شود تعداد بیشتری از ناوگان‌ها استفاده می‌شود، بیان کرد: شرکتی که کارت‌های اتوبوس را شارژ می‌کند، بخش خصوص است و آن‌ها خودشان اقبال نداشتند که در ایام شیوع ویروس کرونا ارائه خدمات دهند، مقرر شد در این هفته که شاهد بهتر شدن شرایط بیماری هستیم به روند پیش از شیوع این بیماری بازمی‌گردیم و در حوزه کارت‌های اعتباری نیز شرکت مربوطه ارائه خدمات خود را آغاز کنند.

حاجی قاسمی عنوان کرد: به تاکسی‌ها ابلاغ‌شده که باید سه نفر سوار کنند و موظف به انجام این کار هستند اما اکنون برخی از آن‌ها به دلیل اینکه می‌گویند مبلغ ضرر کرد آن‌ها باید جبران شود این ابلاغیه را رهایت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: تا حد امکان تلاش می‌شود که نکات بهداشتی رعایت شود اما تاکسی‌داران نیز بخش خصوصی هستند و می‌گویند به دلیل هزینه بنزین و شرایط موجود این کار برایشان مقرون‌به‌صرفه نبوده است.

عضو شورای شهر کرج، گفت: ستاد کرونا باید در کنار دادن دستورالعمل تمهیداتی می‌اندیشیدند که اقشار مختلف آسیب‌های کمتری را متحمل شوند

کد خبر 507296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha