همشهری آنلاین: مجری خط 2 متروی تهران گفت: مرحله نخست طرح توسعه خط 2 متروی تهران، اسفند 87 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، براری گفت: خط 2 مترو با 19 ایستگاه در 20 کیلومتر و از میدان صادقیه تا ایستگاه علم و صنعت فعال است که هم اکنون طرح توسعه شرقی آن در 3 مرحله به طول 10 کیلومتر در حال اجراست.

وی افزود: عملیات اجرایی مرحله نخست این طرح از ایستگاه علم و صنعت تا خیابان تهرانپارس به طول 3 کیلومتر و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست که در این مرحله دو ایستگاه شهید باقری و تهرانپارس تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

مجری خط 2 متروی تهران گفت: عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح از ایستگاه تهرانپارس تا خیابان جشنواره به طول 2 کیلومتر با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و در این مرحله ایستگاه فرهنگسرای اشراق طبق زمانبندی آذر سال آینده افتتاح می‌شود.

براری درباره مرحله سوم طرح توسعه خط 2 مترو افزود: این مرحله از تقاطع خیابان جشنواره - دماوند تا پایانه مسافربری سرخه حصار به طول 5 کیلومتر و با 2 ایستگاه در ترمینال شرق و بزرگراه شهید یاسینی طراحی شده است و عملیات اجرایی آن تا یکماه دیگر آغاز و اسفند سال 91 به پایان می رسد.

وی با بیان این که دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح توسعه شرقی خط 2 مترو در نظر گرفته شده است گفت: با بهره برداری از ایستگاه های در حال احداث خط 2 ، ده قطار مورد نیاز است که با هماهنگی های صورت گرفته تا پایان سال وارد کشور می شود.

کد خبر 54760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز