مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران در مورد وضعیت خط ۸ و ۹ مترو تهران، گفت: فعالیت‌های مطالعاتی و طراحی‌های هر دو خط صورت گرفته است

اما با وجود اینکه ساخت این خطوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است، به‌دلیل تصمیم شورای‌عالی ترافیک مبنی بر اجرای مونوریل در مسیر این دو خط و ورود آن به طرح جامع شهر تهران که به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است، طرح احداث خطوط ۸ و ۹ مترو در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

محسن هاشمی با تاکید براینکه اعتبارات لازم جهت احداث خطوط ۸ و ۹ مترو تامین نمی‌شود و دولت بر ساخت مونوریل پافشاری می‌کند، گفت: اگر دولت می‌خواهد بر خلاف نظر کارشناسان و با وجود تمام مخالف‌ها، مونوریل بسازد خوب این کار را بکند، چرا با وجود تصویب مونوریل در شهرهای مشهد، کرج و صحبت‌های مطرح شده در مورد احداث این خطوط در کرمانشاه عملا کاری صورت نمی‌گیرد؟

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آغاز دور جدید تبلیغات مونوریل در شبکه‌های تلویزیونی و اینکه چرا دولت به مردم قول ساخت مونوریل را می‌دهد اما کاری نمی‌کند، افزود: این وضعیت تنها سبب به تعویق افتادن احداث خطوط ۸ و ۹ مترو تهران یعنی خطوطی که برای تهران و شهروندانش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند حجم قابل توجهی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار دهد، می‌شود، لذا بهتر است حداقل طراحی دقیق آن را شروع کنند که روشن شود آیا واقعا احداث این خطوط امکان‌پذیر است یا خیر؟

شایان ذکر است خط ۸ متروی تهران به طول ۲۶ کیلومتر از شمال بزرگراه اشرفی اصفهانی آغاز می‌شود و تا میدان بسیج ادامه دارد که با دارا بودن ۲۲ ایستگاه روزانه می‌تواند یک میلیون سفر شهری را تحقق بخشد.

همچنین خط ۹ متروی تهران که از میدان پونک آغاز و تا میدان بسیج ادامه دارد به طول ۲۷ کیلومتر و با ۲۵ ایستگاه می‌تواند روزانه یک میلیون سفر را تحت پوشش قرار دهد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه گفت: مونوریل بعد از مترو، اتوبوس‌های تندرو و تراموا، در اولویت چهارم سیستم‌های مکمل حمل‌ونقلی قرار دارد و نمی‌تواند جایگزین شبکه اصلی حمل‌ونقل باشد.

کد خبر 58788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز