همشهری آنلاین: افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) باید میزان مصرف شیر و فراورده‌های لبنی را محدود کنند.

اما در این صورت چگونه می‌توان کلسیم مورد نیاز برای استخوان‌ها را از طریق غذا دریافت کرد؟

بهترین کار این است که با دکترتان در این مورد مشورت کنید.

برخی از غذاهای غنی از کلسیم که احتمالا برای افراد دچار عدم  تحمل به لاکتوز مناسب هستند، اینها هستند:

  • سبزیجات دارای برگ‌های سبز مانند کلم براکلی و کلم‌پیچ.
  • ماهی‌ها مانند ماهی آزاد و ساردین.
  • ماست دارای کشت فعال که به هضم آسانتر ماست کمک می‌کند.
  • غذاهای غنی از ویتامین D مانند از تخم مرغ‌ و جگر که به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند.

HealthDay News, 11 June, 2008

کد خبر 54686

برچسب‌ها