زنگ سال تحصیلی جدید با همه ابهامات درباره نحوه آموزش و تشکیل کلاس‌های حضوری و مجازی صبح امروز با حضور رئیس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مدرسه خیرساز، دکتر «محمدرضا حافظی» برای دانش آموزان تکه دهم پایتخت نواخته شد.

سال تحصیلی جدید

همشهری آنلاین/ بهاره خسروی : این مراسم  با حضور«حسن ملکی» رئیس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، «محمدعلی ارغوانی» مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ ، «محمد باصری سعدی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ ،«سیاوش فتح الهی» شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۰ و  جمعی ازمعاونان شهری و فرهنگی پازل دهم پایتخت و «شهره حافظی» دختر مرحوم «محمدرضا حافظی» برگزار شد. 


در این مراسم رئیس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خدمات مرحوم دکتر «محمدرضا حافظی» خیر مدرسه ساز کشور و تبریک آغاز سال تحصیلی افزود:« بیماری «کووید ۱۹ » بیماری جهانی است که مشکلات و تبعات آن دامن گیر همه مردم دنیا شده است. من هم به عنوان یک پدر و پدر بزرگی که نوه و فرزندان در حال تحصیل دارد، مانند همه اولیاء دغدغه تحصیل فرزندانم را در مدرسه در این روزهای خاص دارم. امیدواریم با فضل و عنایت الهی این ویروس هرچه سریعتر ناتوان شود و از بین برود.»

ملکی به اهمیت نقش خانواده و مدرسه برای گذر از بحران روزهای کرونایی و دوام برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت:« در این روزها خانه ها به مدرسه تبدیل شدند و در واقع این خانواده ها هستند که نقش معلم را برای فرزندان ایفا می کنند. پس حضور آنها در مدرسه و داشتن ارتباط مستمر با مسئولان و کادر آموزشی امری واجب و ضروری است. در واقع با همدلی و همراهی خانه و مدرسه باید برای پیشرفت و اعتلای جامعه تلاش کرد هر چند اولویت با حضور دانش آموزان در مدارس است. اما با این اوصاف نباید از نقش تربیتی و آموزشی خانواده ها در این روزهای کرونایی غافل بود.»


«شهره حافظی» دختر مرحوم «محمدرضا حافظی » از دیگر مهمانان حاضر در مراسم آیین بازگشایی سال تحصیلی در مدرسه محمدرضا حافظی بود. او به اهمیت مدرسه سازی در رشد و اعتلای فرهنگ و دانش کشور اشاره کرد و یادآور شد:« سال گذشته، سال تلخ و غم انگیزی برای جامعه فرهنگی کشور بود، هر سال پدرم در ابتدای سال تحصیلی با قلب بزرگ در کنار میز و نیمکت های کوچک مدرسه و دانش آموزان می نشست و اسباب و انبساط خاطر آنها را فراهم می کرد. اما متاسفانه امسال در جمع ما حضور ندارد. می دانم که روح پدرم همیشه در فضای آموزشی همراه دانش آموزان است و تک تک نهادهای  فرهنگی و علمی که پدرم پایه گذار آن بود روزی ثمرات ارزشمندی را به جامعه و پیشرفت و آبادانی کشور هدیه می کند.»

«محمد علی ارغوانی » مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰  هم در پیامی بازگشایی مدارس به خانواده ها و کادر فرهنگی و دانش آموزان و اولیای مدرسه را تبریک گفت و به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود:« اولیاء مدرسه حتما به موضوع فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه خاصی داشته باشند.چون قبل از آموزش، اصل سلامتی  وتندرستی معلمان فرهیخته ودانش آموزان است.»
 

کد خبر 546382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha