مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

یوگا راهی عالی برای بهبود انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی است.

Yoga

به گزارش همشهری آنلاین، یوگا را تقریبا هر کسی می‌تواند انجام دهد و محدود به افرادی که می‌توانند نوک دست‌هایشان را به نوک پنجه‌های پاهایشان برسانند یا می‌خواهند مراقبه کنند، نیست.

برخی از انواع یوگا به ارامش‌بخشی عضلانی توجه دارند. اغلب انواع یوگا بر یادگیری قرار دادن در وضعیت‌های بدنی که «آسانا» نامیده می‌شوند، متمرکز هستند. تمرینات یوگا معمولا شامل تمرکز بر تنفس هم هستند.

  • یوگا برای انعطاف‌پذیری بدن

وضعیت‌های قرارگیری بدنی در یوگا با کشش دادن به عضلات عمل می‌کنند. تمرین‌های یوگا به شما کمک می‌کنند که بهتر حرکت کنید و احساس خشکی بدن یا خستگی نداشته باشید.

تمرین‌های یوگا را در هر سطحی که انجام دهید، به زودی متوجه اثرات آن خواهید شد. در یک بررسی افراد توانستند فقط پس از ۸ هفته یوگا تا ۳۵ درصد انعطاف‌پذیری‌شان را افزایش د هند.

  • یوگا برای قدرت

برخی از سبک‌های یوگا بسیار مانند یوگای آشتانگا و یوگای قدرت به فعالیت جسمی نیاز دارند. تمرین یکی از این سبک‌ها به شما کمک خواهد کرد تا تون عضلانی‌تان را بهبود بخشید. اما حتی سبک‌های یوگای با شدت کمتر مانند لاینگار یا هاتا می‌تواند باعث تقویت جسمی و افزایش بنیه شوند.

بسیاری از وضعیت‌های بدنی در یوگا مانند «سگ با صورت رو به پایین»، «سگ با صورت رو به بالا» و «پلانک» قدرت بالاتته را افزایش می‌دهند. وضعیت‌های بدنی ایستاده به خصوص اگر برای چندین نفس طولانی در آن بمانند، باعث افزایش قدرت عضلات هامسترینگ، عضلات چهارسر و عضلات شکمی می‌شوند. وضعیت‌های بدنی که کمر را تقویت می‌کنند، شامل وضعیت «سگ با صورت بالا» و موضعیت «صندلی» هستند.

اگر تمرین‌ها یوگا به درستی انجام شوند، تقریبا همه وضعیت‌ها باعث تقویت تنه در عضلات عمیق شکمی می‌شوند.

  • کدام وضعیت بدنی یوگا را اننتخاب کنیم؟

هر چه شما بدن شما قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر شود، وضعیت قرارگیری بدنتان بهبود می‌یابد.

اغلب وضعیت‌های یوگای نشسته و  ایستاده باعث تقویت قدرت تنه می‌شود، چرا که شما برای حمایت و حفظ هر موقعیت نیاز به عضلات تنه‌ای دارید.

با داشتن عضلات تنهای قوی‌تر شما با احتمال بیشتری «راست» می‌نشینید و می‌ایستید.

یوگا همچنین به آگاهی شما از بدنتان کمک می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند که زودتر متوجه قوز کردن و شل و ول ایستادن خودتان می‌شوید. همچنین یوگا ممکن است شامل یادگیری تکنیک‌های تنفسی خاصی باشد.

اما یوگا اصولا تمرینی هوازی مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری نیست، مگر انواع بسیار شدید یوگا یا انواعی که در اتاق گرم‌شده انجام می‌شوند.

  • کاهش استرس و آرامش بیشتر

یوگا می‌تواد باعث کاهش استرس و افزایش آرامش‌بخشی شما شود.

برخی از سبک‌های یوگا از فنون مراقبه استفاده می‌کنند که به آرام شدن ذهن کمک می‌کند. شما هم می‌توانید در حین انجام یوگا بر تنفس‌تان متمرکز شوید.

  • یوگا را برای قلب خوب است

مدت‌هاست که نشان داده شده است یوگا فشار خون را پایین می‌آورد و سرعت ضربان قلب را کم می‌کند. سرعت کمتر ضربان قلب به افراد دچار فشار خون بالا یا بیماری قلبی و افرادی که قبلا سکته مغزی کرده‌اند، کمک می‌کند.

یوگا همچنین با کاهش کلسترل و تری‌گلیسرید خون و کارکرد بهتر دستگاه ایمنی مربوط شده است.

کد خبر 544035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha