رسانه‌های کره شمالی رهبر کره شمالی در نشستی در مورد ویروس کرونا و تهدید طوفان منتشر کردند. این در حالیست که وضعیت سلامتی وی در روزهای اخیر به گمانه زنی‌ها دامن زده است.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از صدا و سیما، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دستگاه‌های اطلاعاتی کره جنوبی هم تایید کردند رهبر کره شمالی به دلیل استرس بخشی از قدرت خود را به کیم یو جونگ خواهر خود واگذار کرده است. کیم دائه جونگ مشاور رهبر فقید کره شمالی هم در فیسبوک اعلام کرد فکر می‌کند کیم در کماست. با این حال هیچ مدرکی در این باره ارائه نداد.

اما خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون سه شنبه ریاست نشست عالی‌ترین کمیسیون حزب کارگر را برعهده داشت. در این نشست مسئله همه گیری کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

کره شمالی به محض ظهور کووید ۱۹ در چین مرزهای خود را بست و تاکنون حتی یک مورد ابتلا به کووید ۱۹ در خاک این کشور تایید نشده است. همه گیری گسترده در این کشور که زیرساخت‌های بهداشتی آن به هیچ وجه کافی نیست فاجعه بار خواهد بود.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی تصاویری از این نشست با حضور کیم منتشر کرد که در آن لباس سفید پوشیده است و مشغول صحبت با حاضرین است.

بنابر اعلام خبرگزاری کره شمالی کیم در این نشست به نقایص اقدامات پیشگیرانه کرونا اشاره کرد و تدابیر جدی برای رفع این نقایص را خواستار شد.

ماه گذشته، پیونگ یانگ دستور قرنطینه شهر کائسونگ نزدیک به مرز کره جنوبی را صادر کرد. پیونگ یانگ اعلام کرد یک نظامی فراری در این شهر دستگیر شده است که تلاش می‌کرد به طور غیرقانونی وارد کره جنوبی شود و احتمال می‌روند حامل ویروس کرونا باشد. محدودیت‌ها از چند هفته پیش لغو شدند و این مورد ابتلا به کووید ۱۹ نیز هرگز تایید نشد.

یکی دیگر از موضوعات این نشست حفاظت از مردم و زمین‌های کشاورزی پیش از رسیدن طوفان باوی به کره شمالی در این هفته بود.

شایعات در مورد وضعیت سلامت کیم جونگ اون در فصل بهار و زمانی که وی به مدت سه هفته دیده نشده بود و رسانه‌های رسمی هیچ تصویری از وی در مراسم تولد کیم ایل سونگ پدر بزرگ وی و بنیانگذار کره شمالی منتشر نکرده بودند هم بالا گرفت. این رویداد یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کره شمالی محسوب می‌شود.

آخرین تصاویر از کیم جونگ اون را ببینید:

کد خبر 543917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha