فرمانده نیروهای آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد: مقامات کره شمالی به منظور جلوگیری از ورود ویروس کرونا به این کشور از چین، دستور شلیک به قصد کشت صادر کرده‌اند.

کره شمالی چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ،  سی‌تی‌وی‌نیوز گزارش داد که کره شمالی فقیر- که سیستم بهداشتی رو به زوال آن برای کنار آمدن با شیوع گسترده ویروس به تقلا افتاده- مرز خود با چین را در ماه ژانویه بست تا از آلوده شدن جلوگیری کند و بنا بر اعلام رسانه‌های دولتی، در ماه ژوئیه نیز وضعیت اضطراری خود را به بالاترین سطح، افزایش داد.

"رابرت آبرامز"، فرمانده نیروهای آمریکا در کره گفت، بستن مرز، تقاضا برای کالاهای قاچاق را افزایش داده و مقامات را به مداخله وا داشته است.

آبرامز روز پنجشنبه در یک کنفرانس آنلاین که توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن ترتیب داده شده بود، گفت: کره شمالی یک منطقه حائل جدید، یک یا دو کیلومتر بالاتر از مرز چین، معرفی کرده است.

وی گفت: آن‌ها در آنجا نیروهای عملیات ویژه کره شمالی را فعال کرده‌اند... نیروهای ضربتی آن‌ها در این محل دستور شلیک به قصد کشت دارند.

آبرامز افزود: بسته شدن مرز به طور مؤثری تأثیرات تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر کره شمالی به خاطر برنامه‌های هسته‌ای این کشور را سرعت بخشیده و واردات از چین را ۸۵ درصد کاهش داده است.

این کشور منزوی همچنین در حال دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای طوفان مایساک است و بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی، بیش از ۲ هزار خانه ویران شده یا زیر سیل فرو رفته است.

در همین حال آبرامز اعلام داشت که انتظار ندارد در آینده نزدیک شاهد تحریکات عمده از سمت پیونگ‌یانگ باشد، هر چند گفت این کشور ممکن است سیستم تسلیحاتی جدیدی را در گرامیداشت ماه آینده هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کیم جونگ اون، به نمایش بگذارد.

وی اظهار کرد: این دولت و ارتش آن در حال حاضر عمدتاً بر بهبود کشورشان و کمک به کاهش خطر کووید ۱۹ متمرکز است.

اما مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (سی‌اس‌آی‌اس) در وب‌سایت خود یک تصویر ماهواره‌ای از کشتی‌سازی دریایی "سینپو ساوت" کره شمالی منتشر کرد که به عقیده متخصصان این مرکز، نشان‌دهنده فعالیت‌هایی است که می‌توانند بیانگر آمادگی برای تست یک موشک بالستیک پرتاب شونده از زیردریایی باشد.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی، نشان دیگری از عدم پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بین آمریکا و پیونگ‌یانگ خواهد بود که با وجود چندین نشست بین کیم و رئیس جمهور آمریکا، متوقف مانده است.

کد خبر 548549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha