۱۰ روز پس از بازدید کیم جونگ-اون از یک مرغداری بزرگ و یک هفته پس از اعلام وضعیت اضطراری به دلیل شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونا، یک موج بزرگ از ویروس آنفلوانزی پرندگان به کره شمالی رسید.

كيم جونگ اون رهبر كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکسپرس، یکی از منابع خبری کره شمالی مدعی شد شیوع گسترده آنفلوانزای پرندگان به مرگ تمام مرغ‌ها و جوجه‌های موجود در هشت مزرعه پرورش مرغ انجامیده است؛ از جمله یک مرغداری بزرگ در استان جنوبی هامگیونگ. خبر این رخداد در حالی به مقام‌های ارشد حزب حاکم کره شمالی رسیده است که این کشور با بحران تامین مواد غذایی هم دست و پنجه نرم می‌کند.

حدود ۱۰ روز پیش، کیم جونگ-اون از یک مزرعه پرورش مرغ در دست راه‌اندازی در جنوب پیونگ‌یانگ بازدید کرد و خواستار استفاده از فناوری نوین در تمام مرغداری‌ها شده و گفته بود با افتتاح این مزرعه، هر سال هزاران تن گوشت سفید و تخم‌مرغ در دسترس شهروندان کره شمالی قرار می‌گیرد. گفته می‌شود مقام‌های دولت از مسئولان محلی خواسته‌اند برای نگران نکردن مردم بیشتر روی تامین مواد غذایی تاکید کنند و ضدعفونی کردن مرغداری‌های محلی و انبارها را جدی‌تر بگیرند.

در کره شمالی بسیاری از مردم و خانواده‌ها برای تامین مواد غذایی خود به ویژه گوشت سفید و قرمز مرغ و غاز و خرگوش پرورش می‌دهند و اگر آنفلوانزای پرندگان در مناطق شهری هم فراگیر شود، امنیت غذایی شهروندان به خطر می‌افتد. مقام‌های محلی به خانواده‌هایی که حیوان زنده نگه می‌دارند هشدار داده‌اند دام‌های بیمار خود را زودتر معدوم کنند.

کره شمالی که تا حدود یک هفته پیش مدعی شده بود پای کرونا به مرزهایش نرسیده، حالا باید همزمان با دو ویروس مبارزه کند؛ آنفلوانزای پرندگان و کرونا. با اینکه کره جنوبی گفت شهروندی که پس از سه سال فرار از مرزهای جنوبی وارد کره شمالی شد به کووید-۱۹ مبتلا نبوده اما مقام‌های پیونگ‌یانگ در مناطق مرزی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند.

کد خبر 536911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    16 1
    حتمأ باز فردا میاد و دستور میده که مردم اینبار از گوشت موش برای خوردن استفاده کنند و خودشم چون موش دوست نداره به همون خوردن استیک گاو و سوپ باله کوسه و همینطور خاویار و نوشیدنیهای گرانقیمتش ادامه خواهد داد.
  • بهزاد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    8 0
    بیشعوری که دنیا را به دردسر انداخته .