اصغر بادپر: گاهی می‌توان با تلخ‌ترین اتفاق‌ها هم شوخی کرد؛ شوخی‌هایی که هم تلخ‌اند و هم می‌خندانند! نمایشگاه کاریکاتور «کرونا به‌وقت تهران» هم از همان شوخی‌هاست.کرونا، سبک زندگی مردم جهان را تغییر داده و این موضوع، سوژه‌ی کارتونیست‌های دنیا شده است.

كرونا به وقت تهران!

به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، این نمایشگاه از بیستم مرداد با هشتگ #همه_ماسک_می_‌زنیم، کار خود را به‌صورت مجازی و حضوری آغاز کرده است. در بخش حضوری  این نمایشگاه، علاقه‌مندان می‌توانند تا بیستم شهریور هرروز از ساعت ۹ تا ۱۴ (البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) به محل خانه‌ی کاریکاتور ایران مراجعه کنند.

اما در بخش مجازی، هرروز یک اثر از این نمایشگاه در صفحه‌ی اینستاگرام خانه‌ی کاریکاتور ایران به نشانی iranian_cartoon_house@ به نمایش درمی‌آید. البته این نمایشگاه به‌صورت مجازی و روزانه در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام منطقه‌های ۲۲گانه‌ی تهران، فرهنگ‌سراها و مراکز  فرهنگی هم به‌نمایش گذاشته می‌شود.

«امیر طاهری»، مدیر دفتر خانه‌ی کاریکاتور ایران به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «در این نمایشگاه ۳۱ اثر برای یک ماه به‌نمایش درمی‌آیند که از بین دوهزار کاریکاتور انتخاب شده‌اند؛ آثار هنرمندانی چون «دیدی سری ویدیانتو» از اندونزی، «ولادیمیر کازانفسکی»، «اولگ گوسول» و «اولگ لوکتیو» از اوکراین، «مارکودآگوستینو» از ایتالیا، «ندا تنهایی‌مقدم»، «محمدحبیبی»، «علیرضا ذاکری»، «حمیدصوفی» و «محمود نظری» از ایران، «کائو گومز» از برزیل، «احمد کبیر کیشور» از بنگلادش، «هیکابی دمیرچی»، «حکمت سیل» و «هاکان کلاس» از ترکیه، «جوزف‌پرچال» از جمهوری چک، «وانگ زی‌ژن» از چین، «میلنکوکوسانُویچ» از صربستان، «هاندرن خوشناو» از عراق، «نیکولا لیس‌تس» از کرواسی و«آرس» از کوبا.»

بنا به گزارش سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، استفاده از قالب طنز در آگاه‌سازی خطرات بیماری در جامعه، فرهنگ‌سازی در خصوص پیش‌گیری از شیوع بیماری و استفاده از ماسک با نگاه کارتون، ضرورت استفاده مردم از ماسک با نگاه طنز به‌عنوان مهم‌ترین وسیله بازدارنده‌ی بیماری در جامعه، هم‌آوایی جامعه در مشکلات و با هم‌بودن در شکست بیماری کرونا، نشان‌دادن اهمیت این بیماری در به‌خطر انداختن سلامتی و شور و نشاط جامعه از نگاه هنرمندان معاصر عرصه‌ی کاریکاتور، از جمله هدف‌های برگزاری این نمایشگاه مجازی است. (تلفن خانه‌ی کاریکاتور ایران: ۲۲۸۶۸۶۰۰)

کد خبر 543913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha