در حالی که کاهش منابع درآمدی از مهم‌ترین مشکلات مدیریت شهری تهران است،

زلزله

همشهری آنلاین_ نصیبه سجادی:  تملک بیش از۲۲هزارمترمربع ملک فرسوده و ریزدانه برای افزایش سرانه‌های منطقه اتفاق ارزشمندی به شمار می‌آید که سال گذشته در مدیریت شهری منطقه17رقم خورده است. این دستاورد رتبه اول ارزشیابی ادارات املاک مناطق22گانه شهر تهران در میزان افزایش درآمد و تملک را برای اداره املاک منطقه17به ارمغان آورده است. اینفوگرافی اطلاع‌رسان زیر میزان تملک املاک این اداره در سال گذشته را به زبان اعداد و ارقام بیان می‌کند: 

  • انشعابات احصا شدند 

احصای ۱۲انشعاب برق، ۱۲انشعاب گاز و۱۲انشعاب آب املاک تملک شده طرح‌های عمرانی سنوات گذشته و بازستانی حقوق شهرداری، اقدام قابل توجه اداره املاک بوده است. 

  • پیگیری توافقی چندین ساله 

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و مدیریت شهری منطقه ۲۰سال پیش با هم توافق کردند که ۲۳پلاک ضلع جنوبی حرم امامزاده حسن(ع) توسط اداره اوقاف تملک و مابه ازای آن از املاک آستان در ضلع شمالی حرم به فضای سبز تبدیل شود. تملک املاک توسط اداره اوقاف۲۰سال پیش انجام شد و تملک پلاک فرسوده مابه ازای آن سال گذشته به سرانجام رسید. 

  • موانع طرح کریدور سبز رفع شد 

در طرح عمرانی محله بلورسازی ۲هزار و ۳۰۰مترمربع ملک فرسوده خریداری و برای پیشرفت طرح ساخت کریدور سبز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  1. 622 میلیارد ریال ارزش ریالی املاکی است که خرید و فروش یا تهاتر شده‌اند.
  2. 111/88مترمربع املاک ریزدانه از طرح‌ها و تملک‌های پیشین به فروش رسیده‌اند. 
  3. 11731متر عرصه املاک متعلق به شهرداری است که با املاک واقع در طرح‌های ایجاد فضای سبز، نوسازی بافت فرسوده و پیاده‌راه‌سازی تهاتر شده‌اند. 
     
کد خبر 543607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha