گروه شهری: مهلت اجرای طرح جهادی تملک املاک و مستغلات واقع در محدوده بافت‌های فرسوده منطقه 15 (ناحیه امام علی(ع)) که تا پایان مهرماه مقرر شده بود، به‌دلیل ادامه استقبال خانوارهای ساکن این محدوده از این طرح تا پایان آذرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار همشهری گرچه عوامل موثر در تملک و تعیین قیمت آپارتمان‌های فرسوده اغلب قدمت و عمر مفید ساختمان‌هاست اما ملاک قیمت‌گذاری منازل مسکونی و مستغلات محدوده پروژه امام علی(ع) در منطقه 15 عرض گذر و دونبش یا یک نبش بودن آنها خواهد بود که به‌منظور تسریع در اجرای هرچه موفق‌تر تملک حدود 500 واحد مسکونی مدنظر طرح جهادی تملک بافت‌های فرسوده در محدوده مورد اشاره امتیازات و تسهیلات ویژه‌ای لحاظ شده است.
علیرضا عندلیب مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران امتیازات مقرر شده را به این شرح اعلام کرد: محاسبه قیمت املاک زیر 20 مترمربع برمبنای 20 متر، افزودن یک درصد به قیمت املاک زیر 50 متر به ازای هر مترمربع که از مساحتشان کم می‌شود، افزایش قیمت 5 درصدی املاک دونبش، اضافه شدن امتیازات آب و برق و گاز به قیمت املاک، اختصاص 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4درصد و بازپرداخت 10ساله و برخورداری از امتیاز بیمه عمر به‌طوری‌که با فوت وام‌گیرنده از وارثان متوفی وامی دریافت نخواهد شد.
به گفته عندلیب همچنین آن دسته از فروشندگان که تمایل به دریافت املاک جایگزین ملک خود از موضوع پروژه نوسازان داشته باشند برای دریافت وام نیاز به هیچ ضامنی نخواهند داشت. وی خبر داد: شهرداری تهران در نظر دارد املاک واقع در طرح جهادی منطقه 15 را به‌جای 15 درصد با 20 درصد افزایش قیمت اعلام شده از سوی کارشناسان دادگستری خریداری نماید.عندلیب می‌گوید: اصولا رویکرد سازمان نوسازی شهر تهران تملک املاک فرسوده نیست به‌ویژه که این املاک اعم از مدارس، مساجد، فضاهای عمومی و بناهای مسکونی در مسیر شبکه معابر قرار نداشته باشند که در این صورت به‌جای تخریب اقدام به حفظ و مقاوم‌سازی و نوسازی آنها خواهیم کرد. وی ادامه داد: رویکرد جدید ما درمورد تملک املاک، به‌جای پرداخت پول در مقابل ملک فرسوده، به سمت خرید متمرکز آن دسته از مجموعه‌های بزرگ متعلق به بخش خصوصی که به دلایلی معطل مانده و نیمه‌ساز رها شده است و تکیه بر اصل تحویل واحدهای جایگزین در مقابل تملک واحدهای فرسوده تغییر کرده است.
کد خبر 6911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز