۳۹ درصد انرژی در ایران در ساختمان‌های مسکونی و تجاری صرف می‌شود و ۷۰ درصد این میزان مصرف که صرف روشنایی این اماکن می‌شود، به گفته مشاورشهردارتهران معادل ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در سال است.

به گزارش همشهری، محمد هادی حیدرزاده دیروزدر نشست خبری برگزاری همایش مبحث‌۱۹ و صرفه جویی انرژی در ساختمان گفت: با توجه به رشد بی‌رویه مصرف انرژی در ایران، باید با اقدامات مناسب در حوزه مصرف انرژی، مانع بحران انرژی شویم.

این درحالی است که به گفته وی و با درنظرگرفتن اینکه در چند سال آینده با ۲ درصد افزایش مصرف انرژی در دنیا روبه‌روهستیم بحران در زمینه انرژی جدی است.

نبود آموزش‌های درست، فقر فرهنگ، یارانه‌های نا معقول در حوزه انرژی که حیدرزاده ازآن به‌عنوان سانسوربحران انرژی نام می‌برد، از عواملی است که امروز ما را به بحران انرژی نزدیک کرده است.

وی تصویب و ابلاغ مبحث ۱۹ ملی ساختمان را از جمله اقدامات مهم انجام شده در این زمینه  عنوان کرد و افزود: این قانون در سال ۷۳ تصویب و ابلاغ شد و شهرداری تهران در اواسط سال گذشته در حوزه‌هایی مانند صدور مجوز و پایان کار این بحث را در همه مناطق ۲۲ گانه الزامی کرده است. 

کاهش مصرف انرژی، صرفه جویی انرژی در ساختمان و کاهش تقاضای انرژی، شیوه‌های تامین مالی و روش‌های جذب تسهیلات داخلی و بین‌المللی دراین باره، ایجاد تسهیلات برای واردات و انتقال فناوری‌های جدید ساخت کالاهای ساختمانی، از جمله محورهای برگزاری همایش مبحث ۱۹ صرفه‌جویی انرژی است.

بنا براین گزارش، دربرگزاری همایش مبحث‌ ۱۹ صرفه جویی انرژی درساختمان، بیش از ۲۵ ‌نفر از استادان مجرب دانشگاه‌های تهران، امیر کبیر و بهشتی همکاری دارند.

این همایش ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه در دانشگاه امیر کبیر و با حضور شهردار تهران و همچنین مدیران ارشد وزارتخانه‌های نیرو، مسکن و نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 54329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز