رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ادعای انتشار دفترچه سوالات کنکور ۹۹ کذب و کلاهبرداری است. کلاهبرداران دفترچه سوالات کنکور سال 98 را با عنوان دفترچه سوالات کنکور امسال در فضای مجازی منتشر کردند.

سوالات کنکور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور ۹۹ در دانشگاه الزهرا در خصوص شایعه فروش سوالات آزمون طی روزهای اخیر گفت: در خصوص امنیت سوالات امتحانی کنکور و لو رفتن آن‌ها باید بگویم که پاسخ دقیق به این شایعه زمان زیادی نمی‌برد. زیرا همین امروز سوالات آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر ۲ ساعت پس از اتمام این آزمون روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر کسی ادعا دارد سوالات کنکور ۹۹ لو رفته است می‌تواند آن سوالات را با سوالاتی که بعد از آزمون منتشر خواهد شد مقایسه کند. بنابراین مباحثی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر شده بود آنچنان ناشیانه بوده و کلاهبرداری آن روشن است که با کمی دقت می‌شود به دروغین بودن آن پی برد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: کلاهبرداران دفترچه سوالات سال گذشته را با عنوان دفترچه کنکور ۹۹ در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. بنابراین هر زمانی که دفترچه‌های ما منتشر شود پی بردن به این ادعا آن چنان هم نیاز به تخصص فنی ندارد و به راحتی می‌شود به این کلاهبرداری پی برد.

دکتر خدایی گفت: در نشر اینگونه شایعات داوطلبان کنکور هم مقصر هستند که به این نوع کلاهبرداری‌ها اعتماد می‌کنند. به یقین می‌گویم این نوع شایعات کذب است و نتایج آن بعد از آزمون مشخص خواهدشد.
 

کد خبر 541801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha