جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سه تن از عاملان انتشار آگهی کذب فروش سوالات کنکور ۹۹ در فضای مجازی دستگیر شدند.

سوالات کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ روز گذشته با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، پروفایلی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که آگهی فروش سوالات کنکور ۹۹ را منتشر کرده بود.

واکنش پلیس فتا به فروش سوالات کنکور در فضای مجازی 

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و انجام هماهنگی‌های لازم، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سردار هداوند توضیح داد: با بررسی صفحه تلگرامی متهمان و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد این افراد با استفاده از بستر شبکه ‌اجتماعی تلگرام، با ایجاد کانالی جعلی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف کرده‌اند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس امنیت عمومی با بررسی پروفایل متهمان و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، مخفیگاه سه تن از افراد مرتبط با پرونده را در یکی از استان‌های شمال غربی کشور شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضایی این مجرمان سایبری را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کردند.

سردار هداوند گفت: متهمان به بهانه در اختیار گذاشتن سوالات مبلغی بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته بودند، با تکمیل پرونده متهمان برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شدند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران گف: با تلاش پلیس و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور، خوشبختانه هیچ خدشه‌ای به سلامت کنکور امسال وارد نشد.

کد خبر 542930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha