مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

فردی که در شبکه‌های اجتماعی جهرم، خود را پزشک معرفی کرده و با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب مبنی بر درمان بیماری کرونا موجب تشویش اذهان عمومی شده بود دستگیر شد.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا جهرم، مشخص شد شخصی به هویت نامعلوم در شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبر کذب درمان بیماری کرونا با خوردن مشروبات الکلی باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان جهرم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

به گفته سلیمانی، متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی افزود: پلیس فتا با افرادی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی یا با فروش داروهای جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.

سلیمانی گفت: از هموطنان انتظار داریم برای اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری‌های معتبر اعتماد کنند و به شایعات منتشرشده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آن‌ها خودداری کنند.

وی، با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم است و مرتکبان این اعمال قابل مجازات هستند، افزود: مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اطلاع دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
 

کد خبر 543004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha