شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور فرانسه در ضیافت ناهاری که رئیس جمهور لبنان به افتخار وی تشکیل داده بود شرکت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه میشل سلیمان طی سخنانی در ضیافت ناهار که به افتخار نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه برپا شده بود با اشاره به اینکه لبنان بحران اخیر را پشت سر گذاشته است، افزود ثبات سیاسی به لبنان بازگشته است.
وی افزود: شرایط جدید ما را تشویق می کند که موسسه‌های قانونی لبنان را احیا کنیم. از طریق این موسسه‌ها می‌توان همه اختلافات موجود را حل کرد.

سلیمان به طرح نیکلا سارکوزی برای تشکیل اتحادیه کشورهای حوزه دریای مدیترانه و حمایت لبنان از این طرح اشاره کرد و برای بسط سیطره حکومت لبنان بر سراسر خاک کشور ابراز امیدواری کرد. میشل سلیمان در پایان سخنان خود باردیگر به نیکلا سارکوزی خوش آمد گفت.

سارکوزی نیز در سخنانی در این ضیافت ناهار با اشاره به سفر خود و نخست وزیر و شماری از وزرای کابینه فرانسه به لبنان از آنها به سبب همراهی خود در این سفر تشکر کرد و افزود: حضور آنها در اینجا در این شرایط شکننده حاکم بر لبنان به منزله پیام دوستی ملت فرانسه به همه ملت لبنان است.

وی به حوادث اخیر لبنان اشاره کرد و افزود مشکلات شما در حکم مشکلات ما است. فرانسه با آرمان ها و امیدهای لبنان برای بازسازی همراه است.

سارکوزی خطاب به میشل سلیمان گفت انتخاب شما به ریاست جمهوری به منزله ورود لبنان به مرحله ای جدید است.

سارکوزی به سوابق درخشان میشل سلیمان در فرماندهی ارتش اشاره کرد و ارتش لبنان را کارآمد دانست. 

کد خبر 54149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز