همشهری آنلاین: تیمی که قهرمان جام‌ملت‌های اروپا در سال 2008 شود، 23 میلیون یورو پاداش می‌گیرد. این وعده‌ای است که کنفدراسیون فوتبال اروپا اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان، دیوید تیلور مدیرکل یوفا گفت این کنفدراسیون پیش بینی می کند درآمد حاصل از برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا به رقم بی سابقه یک میلیارد و سیصد میلیون یورو برسد.

وی گفت: مبلغ یکصد و هشتاد و چهار میلیون یورو به شانزده تیم شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات جام ملتهای اروپا اختصاص داده می شود.

 به این صورت که هر تیم هفت و نیم میلیون یورو صرفا بابت صعود به این مرحله دریافت خواهد کرد سپس هر تیم در دور اول مسابقات گروهی به ازای هر برد یک میلیون یورو و به ازای هر تساوی یا باخت پانصد هزار یورو دریافت خواهد کرد.

همچنین هر تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی برسد دو میلیون یورو دریافت خواهد کرد و تیمهایی که به مرحله نیمه نهایی راه یابند در مجموع شش میلیون یورو دریافت خواهند کرد. در اخرین مرحله نیز تیم قهرمان هفت و نیم میلیون یورو و تیم نایب قهرمان چهار و نیم میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

تیلور گفت درامدی که یوفا از این جام به دست می اورد بین سی و پنج تا چهل درصد بیشتر از درامد یوفا از مسابقات قبلی جام ملتهای اروپا است که چهار سال پیش در پرتغال برگزار شد. وی افزود، مبلغ چهارصد و پنجاه میلیون یورو از درامد یوفا در این جام به پنجاه و سه کشور عضو یوفا اختصاص خواهد یافت تا صرف توسعه طرحهای مرتبط با فوتبال در این کشورها شود.

 مبلغ دویست و پنجاه میلیون یورو از درامد یوفا نیز صرف برگزاری مسابقات رده جوانان در کشورهای عضو این کنفدراسیون خواهد شد زیرا برگزاری این مسابقات هزینه زیادی دارد ولی درامد چندانی به همراه ندارد.

کد خبر 54131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز