جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری امارات: ستاره سابق فوتبال آلمان به عنوان تحلیلگر در جام ملت‌های اروپا (یورو 2008) شرکت می‌کند

 لوتار ماتیوس 47 ساله با امضا قراردادی می‌کوشد تا این بازی‌ها را زیر ذره‌بین ببرد. او که چند سال است با هفته‌نامه اشپورت‌بیلد همکاری می‌کند، قرار است در هنگام برپایی این مسابقات در محل حاضر شده و از نزدیک اقدام به آنالیز کند.

ماتیوس این کار را نیز هنگام جام جهانی 2006 برای این نشریه انجام داد که مورد پسند خوانندگان واقع شد. قرار است تیمی از روزنامه‌نگاران آلمانی به ماتیوس در این زمینه کمک کنند.

اشنایدر: به جای یورو 2008 در جام جهانی2010 بازی می‌کنم
اشنایدر گفت: «بخت حضور در جام ملت‌ها را از دست دادم؛ اما امیدوارم پس از بهبودی، در جام جهانی2010 شرکت کنم.» برند اشنایدر عنوان کرد: ‌«بازیکن بدشانسی هستم. به خاطر صدمه‌دیدگی نتوانستم تیم ملی را در مراحل آماده‌سازی پیش از شروع جام ملت‌ها و این بازی‌ها همراهی کنم.»

اشنایدر 33 ساله ادامه داد: «دوست داشتم همراه تیم ملی در یورو 2008 حاضر باشم تا برای قهرمانی تلاش کنیم؛ اما این امکان از من گرفته شده است. امیدم را حفظ می‌کنم زیرا می‌خواهم بار دیگر به فوتبال و تیم ملی برگردم. مایلم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یکی از اعضای تیم کشورم باشم.» اشنایدر سابقه انجام 81 بازی برای تیم ملی آلمان را دارد. او اولین دیدار ملی خود را در سال 1999 انجام داد.

رئال ‌هافبک آرسنال را می‌خواهد
رئال‌مادرید اسپانیا در تلاش است تا ‌هافبک اهل بلاروس آرسنال انگلیس را به خدمت بگیرد.
الکساندر هلب، مدافع پرتلاش آرسنال، خانه آینده خود را مادرید معرفی کرده. وکیل او این هفته میهمان رئال است.

رابطه مادریدی‌ها با آرسنال به واسطه پروژه‌های شکست‌خورده فابرگاس و فلامینی چندان خوب نیست و انتقال هلب می‌تواند یخ این رابطه را آب کند. به نظر می‌رسد رامون کالدرون، مدیرعامل رئال مادرید، در فصل نقل و انتقالات با دقت بیشتری از همتایان خود عمل کرده و به جای نام‌ها، سراغ بازیکنان مفید در پست‌های لازم رفته است.

بارسلونا مسی را از دست داد
مهاجم تیم فوتبال بارسلونا به خاطر حضور در تیم ملی المپیک آرژانتین نمی‌تواند تیمش را در مرحله انتخابی دور سوم لیگ قهرمانان اروپا همراهی کند. لیونل مسی در خصوص ترک تیم باشگاهی خود و ملحق شدن به تیم المپیک آرژانتین گفت: «اطمینان دارم که هواداران و مدیران بارسلونا وضعیت مرا درک می‌کنند. شرکت در المپیک افتخار بزرگی است که شاید دیگر نصیب من نشود و نمی‌خواهم این فرصت بزرگ را از دست دهم.»

مسی همچنین گفت: «معلوم است که بارسلونا خیلی راحت از مراحل ابتدایی می‌گذرد و به لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند. این تیم برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا به من نیازی ندارد.»

مایکل لادروپ در آستانه پیوستن به بنفیکا
باشگاه بنفیکای پرتغال خود را در یک‌قدمی سرمربی موفق تیم کم‌ستاره ختافه توصیف می‌کند. مایکل لادروپ که با ختافه و دستان خالی در سطح اروپا درخشید و فصل خوبی را با آنها تجربه کرده، اکنون در حال مذاکره پیشرفته با مقامات بنفیکا است.

قرار است ائوسبیو، دستیار ریکارد یا ارنستو والورده، سرمربی فعلی تیم فوتبال اسپانیول جای خالی لادروپ را در ختافه پر کنند. بنفیکا در سال 1904 تاسیس شده و از باشگاه‌های باسابقه و پرهوادار پرتغال محسوب می‌شود.

یواخیم لو در صورت ناکامی استعفا نمی‌کند
در صورت کسب نتیجه نامطلوب در مرحله نخست جام ملت‌های اروپا از سوی آلمان،‌ مربی این تیم استعفا نمی‌کند.
   یواخیم ‌لو گفت: فکر نمی‌کنم آلمان در جام ملت‌ها ناکام شود؛ اما اگر این اتفاق هم بیفتد،‌ استعفا نخواهم کرد.»

این مربی که تیمش را برای آماده‌سازی هرچه مطلوبتر به مایورکای اسپانیا برده است، گفت: «به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم، کناره‌گیری است. وضعیت فوتبال هیچوقت مشخص نیست؛ اما تصمیمی برای جدایی ندارم. کسب نتایج مطلوب در 2 سالی که همراه تیم‌ هستم، سبب شده تا به چنین موضوعی، یعنی ترک تیم ملی فکر نکنم.»

این مربی عنوان کرد: «به قدرت و توان تیمم ایمان دارم. فکر می‌کنم در یورو 2008 به موفقیت برسیم.
یواخیم‌لو که تا جام جهانی 2006 و سرمربیگری یورگن کلینزمن، کمک‌مربی تیم ملی آلمان بود، پس از جام جهانی که دو سال قبل برگزار شد تاکنون، هدایت این تیم را بر عهده داشته است.»

فان درسار:‌ حدسی نگرفتم
ادوین فان درسار دروازه‌بان تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس با مهار ضربه حساس پنالتی نیکولا آنلکا تیمش را به عنوان قهرمانی در مقابل چلسی در فینال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا رساند. 

به گزارش سایت گل، او در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا از روی حدس ضربه آنلکا را گرفت، گفت: «فکر می‌کنم که جهت توپ را تشخیص دادم.» فان درسار که قبلا در فینال جام باشگاه‌های اروپا هم طعم باخت و هم طعم برد را چشیده است دیدگاه منحصر به فردی دارد.

این دروازه‌بان گفت: «می‌توانم بگویم که بهترین روز زندگی‌ام بود. من سیزده سال قبل در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیدم و دوازده سال قبل در فینال باختم. این فراز و فرودها و قهرمانی بعد از این همه مدت با این بازیکنان و در مقابل این تماشاگران فوق‌العاده است.» فان‌ درسار 37 ساله در سال 1995 به همراه تیم آژاکس به قهرمانی در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا دست یافته بود.

رونالدو: هفته آینده قرارداد می‌بندم
کریستیانو رونالدو ‌هافبک پرتغالی منچستریونایتد پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اعلام کرد که قرارداد جدیدش را هفته آینده با شیاطین سرخ امضا خواهد کرد. رونالدو به شدت مورد توجه رئال‌مادرید قرار دارد و رئالی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که به هر ترتیبی که شده رونالدو را به سانتیاگو برنابئو خواهند آورد.

پس از قهرمانی منچستری‌ها در لیگ قهرمانان، رونالدو مصمم است بتواند قرارداد جدیدی را با تیمش امضا کند و تا سال‌ها در اولدترافورد ماندگار شود. رونالدو گفت: «آینده‌ام در این باشگاه، هفته آینده مشخص خواهد شد.

تصور می‌کنم همه، هفته آینده خوشحال خواهند بود؛ هم من و هم باشگاه. بارها گفته‌ام که در یونایتد خواهم ماند. بله دوست دارم بمانم. پنج سال است که در باشگاه حضور دارم و قصد دارم باز هم آینده‌ام را با این باشگاه پیوند بزنم.» رونالدو ادامه داد: «مردم اینجا را دوست دارم.

بازیکنان تیم فوق‌العاده هستند و شرایط حاکم بر تیم قابل توصیف نیست. همه چیز سر جای خود قرار دارد. دلیلی برای نماندن نمی‌بینم. می‌خواهم با این تیم جام‌های بیشتری به‌دست آورم و به بازیکن اسطوره‌ای باشگاه تبدیل شوم.»

کومان: والنسیا نابودم کرد
سرمربی سابق تیم فوتبال والنسیا از برخی ابهامات ایجادشده در مورد خود و این تیم پرده برداشت. رونالد کومان، سرمربی اسبق آیندهون و والنسیا عقد قرارداد با تیم اسپانیایی را با وجود سود چهار و نیم میلیون یورویی در 5 ماه اشتباه دانست و گفت: «هر چند پول زیادی به دست آوردم؛ اما نام خود را از فهرست بزرگان مربیگری جهان خارج کردم.

والنسیا در حق من به شدت بی‌انصاف بود. آنها کم‌کاری خط‌داده شده به بازیکنان را به من نسبت دادند. در بیشتر بازی‌ها نتیجه از قبل معلوم بود و با سرنوشت از قبل نوشته شده والنسیا می‌جنگیدم؛ بی‌آنکه حتی یک حمایت‌کننده واقعی داشته باشم.»

او در مورد 3 اخراجی خود یعنی آنگولو، کانیزارس و آلبلدا گفت: «این 3 نفر در اردوی من موج منفی ایجاد می‌کردند. تمام دستورات خود را از روسای قبلی و رقبای انتخاباتی رئیس فعلی دریافت می‌کردند.»

کومان در مورد خواکین یکی از بازیکنان مورد غضب خود، گفت: «در آن زمان اگر یک مدیر ثروتمند بودم می‌توانستم خواکین را به مبلغ حداقل 30 میلیون یورو خریداری کنم؛ اما اکنون او را 30 یورو هم نمی‌خرم. افت شدیدی داشته و از آن خبر داشتم و می‌توانستم به خوبی پیش‌بینی کنم.»

کد خبر 52781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز